Record Details

Professional stages of a physical education teacher as determined using fitness technologies

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Professional stages of a physical education teacher as determined using fitness technologies
 
Creator Gryban, G.
Prontenko, K.
Zhamardiy, V.
Tkachenko, P.
Kruk, M.
Kostyuk, Yu.
Zhukovskyi, Ye.
Грибан, Г. П.
Пронтенко, К. В.
Жамардій, В. О.
Ткаченко, П. П.
Крук, М. З.
Костюк, Ю. С.
Жуковський, Є. І.
Жамардий, В. А.
Крук, Н. З.
Жуковский, Е. И.
 
Subject adaptation
teacher
professionalization
professional skills
physical education
fitness technologies
адаптация
учитель
профессионализация
профессиональные навыки
физическое воспитание
фитнес-технологии
адаптація
вчитель
професіоналізація
професійні навички
фізичне виховання
фітнес-технології
 
Description The article provides theoretical background for the stages of professional formation of a physical education teacher determined using fitness technologies. The article contains the analysis of scientific literature and normative documents that regulate professional readiness of a physical education teacher at a higher educational institution for innovative activity. Our work defines the following stages of professional formation of a physical education teacher using fitness technologies: the stage of adaptation, the stage of professionalization and the stage of professional mastery. Based on the conducted research, using fitness technologies, we established incompatibility of the professional readiness of physical education teachers at higher pedagogical educational institutions with the training activity.
В статье представлена ​​теоретическая основа для стадий профессионального образования учителя физического воспитания, определяемого с использованием фитнес-технологий. В статье представлен анализ научной литературы и нормативных документов, которые регулируют профессиональную готовность преподавателя физического воспитания в высшем учебном заведении для инновационной деятельности. Наша работа определяет следующие этапы профессионального образования учителя физкультуры с использованием фитнес-технологий: этап адаптации, этап профессионализации и этап профессионального мастерства. Основываясь на проведенных исследованиях, используя фитнес-технологии, мы установили несовместимость профессиональной подготовки преподавателей физкультуры в высших педагогических учебных заведениях с учебной деятельностью.
У статті викладені теоретичні основи етапів професійного формування вчителя фізкультури, що визначається за допомогою фітнес-технологій. Стаття містить аналіз наукової літератури та нормативних документів, що регламентують професійну готовність вчителя фізкультури у вищому навчальному закладі для інноваційної діяльності. Наша робота визначає наступні етапи професійного формування вчителя фізичного виховання з використанням фітнес-технологій: етап адаптації, етап професіоналізації та етап професійної майстерності. На підставі проведених досліджень, з використанням фітнес-технологій, ми встановили несумісність професійної підготовленості викладачів фізкультури у вищих педагогічних навчальних закладах з навчальною діяльністю.
 
Date 2018-10-03T07:19:37Z
2018-10-03T07:19:37Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Professional stages of a physical education teacher as determined using fitness technologies / G. Griban, K. Prontenko, V. Zhamardiy [et al.] // Journal of physical education and sport. – 2018. – Vol. 18 (2). – P. 565–569.
2247–8051
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9196
 
Language en
 
Publisher University of Pitesti, Romania