Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas
|
|
Creator |
Tarasovych, L.
Тарасович, Л. В. |
|
Subject |
marketing
entrepreneurship rural areas rural economy inclusive development маркетинг підприємництво сільські території сільська економіка інклюзивний розвиток предпринимательство сельские территории сельская экономика инклюзивное развитие |
|
Description |
The article is devoted to investigating the theoretical foundations of marketing as an entrepreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas. It is substantiated that marketing is a modern management tool aimed at maintaining and improving the efficiency of using human and natural-resources potential of rural areas. The place of marketing and its key tasks in forming modern model of inclusive development of rural areas are defined.
Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ маркетингу як філософії підприємництва та складової інклюзивного розвитку сільських територій. Обґрунтовано, що маркетинг є сучасним управлінським інструментом, спрямованим на збереження та підвищення ефективності використання людського та природно-ресурсного потенціалу села. Визначено місце маркетингу та його ключові задачі у формуванні сучасної моделі інклюзивного розвитку сільських територій. Статья посвящена исследованию теоретических основ маркетинга как философии предпринимательства и составляющей инклюзивного развития сельских территорий. Обосновано, что маркетинг является современным управленческим инструментом, направленным на сохранение и повышение эффективности использования человеческого и природно-ресурсного потенциала села. Определено место маркетинга и его ключевые задачи в формировании современной модели инклюзивного развития сельских территорий. |
|
Date |
2018-03-06T14:59:02Z
2018-03-06T14:59:02Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Tarasovych L. Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas / L. Tarasovych // PROGRESS. – 2017. – № 7–8. – P. 47–50.
1512-0422 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8620 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
International academy of social-economic sciences
|
|