Впровадження інноваційних методик діагностики знань при підготовці фахівців інженерного профілю
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Впровадження інноваційних методик діагностики знань при підготовці фахівців інженерного профілю
|
|
Creator |
Войцицький, А. П.
Нездвецька, І. В. Войцицкий, А. П. Нездвецкая, И. В. Voytsytsky, A. Nezdvetska, I. |
|
Subject |
інтерактивні методи навчання
пізнавальна активність студентів діагностика знань форми контролю тестування теоретична підготовка интерактивные методы обучения познавательная активность студентов диагностика знаний формы контроля тестирование теоретическая подготовка interactive teaching methods students learning activity diagnostics of knowledge forms of control testing classroom training |
|
Description |
В роботі наведено порівняльну характеристику основних методів діагностики знань у здобувачів освіти інженерного спрямування, серед яких виділено тестування. Розглянуто дидактичні функції і педагогічні задачі тестування. В ході проведеного дослідження вдалося встановити, що тестування дозволяє реалізувати оперативний взаємозв'язок викладача і студента, самоконтроль студента при самостійному вивченні дисциплін, а також є неодмінною складовою при інтерактивному навчанні.
В статье представлена сравнительная характеристика основных методов диагностики знаний соискателей высшего образования инженерного профиля, среди которых выделено тестирование. Рассмотрены дидактические функции и задачи педагогического тестирования. В ходе исследования удалось установить, что тестирование позволяет реализовать оперативную связь преподавателя и студента, самоконтроля студента при самостоятельном обучении и является важной составляющей интерактивного обучения. Currently, significant research and practicable for the development and testing of the various systems of pedagogical monitoring is mainly based on the test control of knowledge and skills objects of the educational process. Streamlined and standardized test control systems at the various educational disciplines are being actively implemented and used at all levels of educational activities. Bring the quality control in accordance with modern requirements brings to the fore the problem of creating a scientific and methodologically sound, experimentally proven the test system of the multistage control The aim of these studies is to determine the theoretical and practical aspects of improving the organization of control of professional knowledge of students of technical specialties of higher educational institutions. The paper presents comparative characteristics of main methods of diagnostics of the knowledge of the applicants of engineering education, among which the selected test. Didactic functions and tasks of pedagogical testing are considered. The introduction of information technologies in educational process allows to improve the quality of professional knowledge, strengthen the motivational aspect and a cognitive interest in students to increase the level of training and mastering skills with modern computer technology, to increase the degree of information security disciplines in the preparation of future professionals, to provide fast feedback and continuous monitoring of the level of professional knowledge, abilities and skills of students. In the course of the study it is proven that testing allows you to implement the operational relationship of the teacher and the student, the student's self-control with self learning, is an essential component in interactive learning. |
|
Date |
2017-11-01T08:52:18Z
2017-11-01T08:52:18Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Войцицький А. П. Впровадження інноваційних методик діагностики знань при підготовці фахівців інженерного профілю / А. П. Войцицький, І. В. Нездвецька // Вісн. Житомирського держ. ун-ту ім. І. Франка. Сер. Пед. науки. – 2017. – Вип. 1 (87). – С. 49–53.
2076-6173 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8254 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Житомирський державний університет імені Івана Франка
|
|