Record Details

The identity of agricultural marketing сooperative as a business enterprise

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title The identity of agricultural marketing сooperative as a business enterprise
 
Creator Zinovchuk, V.
Зіновчук, В. В.
Зиновчук, В. В.
 
Subject cooperation
agricultural marketing cooperative
enterprise
corporation
non-profit status
кооператив
сільськогосподарський обслуговуючий кооператив
підприємство
корпорація
неприбутковий статус
кооперация
сельскохозяйственный обслуживающий кооператив
предприятие
корпорация
неприбыльный статус
 
Description The concept of agricultural marketing cooperative in a market economy and democratic society has been introduced. It has been argued, this form of group interactions of agricultural producers is a type of enterprise with all its inherent attributes. It is noted that cooperatives in agribusiness are the integral part of the developed countries national economies. With the use of the USA and the European Union statistical materials it was proved the illegality of classifying such cooperatives exclusively to small and medium businesses. It has been highlighted the fact of belonging marketing cooperatives to the corporate form of business, and attention has been paid to prevention of the typical corporate conflict occurrence − between members-patrons and hired management. The attention was also paid to the interpretation of non-profit status of marketing cooperatives.
Подано концепцію сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу в ринковій економічній системі та демократичному суспільстві. Аргументовано, що така форма групової взаємодії сільськогосподарських товаровиробників є підприємством з усіма притаманними йому атрибутами. Відзначено, що кооперативи в агробізнесі виступають невід'ємною складовою національної економіки розвинених країн світу. На статистичних матеріалах США і Європейського Союзу обґрунтована неправомірність віднесення таких кооперативів виключно до малого і середнього бізнесу. Підкреслена приналежність обслуговуючих кооперативів до корпоративної форми бізнесу і приділена увага профілактиці виникнення типового корпоративного конфлікту – між членами-співвласниками бізнесу і найманим управлінським персоналом. Звернено увагу на інтерпретації неприбуткового статусу обслуговуючих кооперативів.
Представлена концепция сельскохозяйственного обслуживающего кооператива в рыночной экономической системе и демократическом обществе. Аргументировано, что такая форма группового взаимодействия сельскохозяйственных товаропроизводителей является предприятием со всеми присущими ему атрибутами. Отмечено, что кооперативы в агробизнесе выступают неотъемлемой составляющей национальной экономики развитых стран мира. На статистических материалах США и Европейского Союза обоснована неправомерность отнесения таких кооперативов исключительно к малому и среднему бизнесу. Подчеркнута принадлежность обслуживающих кооперативов к корпоративной форме бизнеса и уделено внимание профилактике возникновения типичного корпоративного конфликта – между членами-совладельцами бизнеса и наемным управленческим персоналом. Уделено внимание интерпретации неприбыльного статуса обслуживающих кооперативов.
 
Date 2016-09-01T09:27:35Z
2016-09-01T09:27:35Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Zinovchuk V. V. The identity of agricultural marketing сooperative as a business enterprise / V. V. Zinovchuk // Вісник ЖНАЕУ. – 2015. – № 2 (51), т. 2. – С. 3–12.
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/5360
 
Language en
 
Publisher Житомирський національний агроекологічний університет