Record Details

Оцінка конкурентного середовища сільськогосподарських підприємств Житомирської області

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Оцінка конкурентного середовища сільськогосподарських підприємств Житомирської області
 
Creator Мартинчик, О. А.
Martynchyk, O.
 
Subject конкурентне середовище
competitive environment
товарна продукція
commercial output
частка ринку
market share
темп приросту ринкової частки
market share increase rate
конкурентна карта ринку
market competitive map
 
Description The article investigates the methodical aspects of competitive business environment studies. It defines the stages of diagnostics of competitive environment and estimates the competitive environment of the market of groin crops produced by agricultural enterprises in the context of Zhitomir region areas using CM concentration ratio, relative concentration coefficient, Herfindahl-Hirschman Index, entropy coefficient, market shore dispersion and Hall-Tideman Index. To make the assessment more detailed and objective, the author created a grain crops competitive map which is the basis for future enterprises development strategy elaboration. This map also considers competitive status of each enterprise, the dynamics of its development and the peculiarities of its market environment. The competitive map allowed to establish a considerable inequality of market shares distribution among local grain crops producers, becoming a perspective course of researches that will allow to analyze and estimate the influence exerted on the competitive situation within the branch by market's driving forces.
У статті розглянуто методичні аспекти дослідження конкурентного середовища підприємств. Визначено етапи за якими здійснюється діагностика конкурентного середовища. Здійснено оцінку конкурентного середовища ринку зерна сільськогосподарських підприємств в розрізі районів Житомирської області за допомогою індексу концентрації CR4, коефіцієнту відносної концентрації, індексу Херфіндаля-Хіршмана, коефіцієнту ентропії, дисперсії ринкових часток, індексу Холла-Тайдмана. Для більш детальної і об’єктивної оцінки побудовано конкурентну карту зерна, яка є базою для розробки стратегії розвитку підприємств на майбутнє, що враховує конкурентний статус та динаміку розвитку підприємства, а також особливості його ринкового оточення. Конкурентна карта дала можливість встановити значну нерівномірність розподілу ринкових часток між підприємствами-виробниками зерна в області, що в якості перспективного напряму дослідження дозволяє провести аналіз та оцінку впливу рушійних сил ринку на конкурентний стан в галузі.
 
Date 2015-04-02T11:35:17Z
2015-04-02T11:35:17Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Мартинчик О. А. Оцінка конкурентного середовища сільськогосподарських підприємств Житомирської області / О. А. Мартинчик // Бізнес Інформ. – 2014. – № 7. – С. 149–153.
2222-4459
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/2082
 
Language uk
 
Publisher Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку Національної академії наук України; Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця