Цифровізація профільної середньої освіти як інструмент мінімізації навчальних втрат учнів в умовах воєнного стану
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744869/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/803 10.32405/2411-1317-2024-4-57-64 |
|
Title |
Цифровізація профільної середньої освіти як інструмент мінімізації навчальних втрат учнів в умовах воєнного стану
Digitalization of professional secondary education as a tool for minimizing students' learning losses under the marital law |
|
Creator |
Малихін, Олександр Володимирович
Арістова, Наталія Олександрівна Ліпчевська, Інна Леонідівна |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Глобальні освітні тренди та трагічні сучасні реалії зумовлюють доцільність повсякчасного використання цифрових технологій в освітньому процесі для комунікації вчителів, учнів, батьків і виконання учнями навчальних завдань. Цифровізація освіти є одним з ключових чинників забезпечення безперервності освітнього процесу, реалізації дидактичних принципів системності та послідовності, доступності навчання та міцності засвоєння знань, умінь і навичок. Ці принципи є ключовими і їх дотримання має першочерговий вплив на освітній процес і його результати під час дії воєнного стану в країні. Упровадження та використання цифрових технологій на етапі здобуття профільної середньої освіти є підґрунтям її глобалізації, поширення серед молоді універсальних освітніх цінностей і розвитку в учнів навичок, які є ключовими в ХХІ столітті. Цифровізація є практичним інструментом персоналізації, індивідуалізації та диференціації навчання. Водночас, використання цифрових (інформаційно-комунікаційних) технологій зумовлює виникнення специфічних утруднень у навчанні сучасних учнів. Наявність широкого спектру програмного забезпечення та швидкі темпи його оновлення потребують систематизації, постійного моніторингу й актуалізації переліків цифрових додатків для навчання. Більшість додатків мають інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і не є складними в освоєнні, але їх раціональне та методично виважене використання можливе лише за умови обізнаності вчителя щодо питань цифрової освіти, його мотивації та готовності до неперервного професійного саморозвитку за цим напрямом. Результативність процесу цифровізації освіти залежить від сформованості в учнів функційної та цифрової грамотності, уміння вчитися й готовності до самостійної навчальної діяльності; мотивації та здатності вчителів до професійної діяльності в умовах глобальних змін, їхньої інформаційно-цифрової компетентності; створення сучасного цифрового освітнього середовища та доступу до навчальних матеріалів для всіх учасників освітнього процесу; забезпечення учнів і вчителів технічними ресурсами для навчання в змішаному, гібридному або дистанційному форматі. Прогрес цифрового суспільства зумовлює необхідність постійного та швидкого розвитку цифрової освіти. Global educational trends and existing in Ukraine conditions require the constant use of digital technologies in the educational process for communication between teachers, students and parents as well as for performing educational tasks by students. In compliance with the principles of systematicity, consistency, accessibility of education and strong mastering of knowledge, skills and abilities, digitalization of education is one of the key factors in ensuring the continuity of the educational process. These core principles have a primary impact on the educational process and its results under the martial law in the country. The implementation and use of digital technologies in professional secondary education is the basis of its globalization, dissemination of universal educational values among young people and development of students’ core 21st century skills. It is a practical tool for personalization, individualization and differentiation of instruction. At the same time, it causes the appearance of educational difficulties. A wide range of software and the rapid pace of its updates require systematization, constant monitoring and revisions of the lists of digital applications for learning. Most of the applications have an intuitive interface and are not difficult to master, but their rational and methodically balanced use is possible only if the teacher is aware of digital education issues, has both motivation and readiness for continuous professional development and self-development. The effectiveness of the process of digitalization of education depends on the level of functional and digital literacy of students, their ability to learn and readiness to perform educational activities independently; motivation and ability of teachers to perform professional activity amid global changes; their information and digital competence; access to a modern digital educational environment and educational materials for all participants of the educational process; availability of technical resources to students and teachers for learning in different formats, namely, blended, hybrid or distance. The progress of the digital society necessitates the constant and rapid development of digital education. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744869/1/Text.pdf
- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>), Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039 <http://orcid.org/0000-0002-0943-8039>) and Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) (2024) Digitalization of professional secondary education as a tool for minimizing students' learning losses under the marital law Український педагогічний журнал, 4. pp. 57-64. ISSN 2411-1317 10.32405/2411-1317-2024-4-57-64 |
|