ВИКЛИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВИКЛИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
PERSPECTIVES OF IMPLEMENTATION OF PERSONALIZED LEARNING USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN HIGHER EDUCATION |
|
Creator |
Vorotnykova, Iryna
Dziabenko, Olga Morze, Nataliia Воротникова, Ирина Воротникова, Ірина Дзябенко, Ольга Морзе, Наталія |
|
Subject |
personalised learning
artificial intelligence higher education individualisation of education digital technologies персоналізоване навчання штучний інтелект вища освіта індивідуалізація навчання цифрові технології |
|
Description |
Персоналізоване навчання з використанням штучного інтелекту (ШІ) визначає створення унікального навчального досвіду для кожного студента, враховуючи його інтереси, потреби, стиль навчання та рівень знань. ШІ дозволяє освітнім технологіям і ресурсам бути гнучкими, адаптованими до потреб і запитів викладачів і студентів. Використання ШІ дозволить ефективно впроваджувати інноваційні технології в освітній процес, реалізовувати персоналізоване навчання. Зміст статті розкриває ключові аспекти викликів і перешкод впровадження персоналізованого навчання з використанням ШІ на основі опитування 97 викладачів вищої школи різних спеціальностей. Основні висновки стосуються викликів та перешкод і визначення мотиваційних важелів для викладачів вищої освіти щодо запровадження ШІ для персоналізованого навчання: відсутність освітніх політик закладів з використання ШІ та адміністративної їх підтримки, відсутність достатнього фінансування, технологічної інфраструктури, підготовка викладачів та їх страх до використання ШІ, етичні і правові питання використання ШІ. Серед напрямків для реалізації персоналізованого навчання з використанням ШІ визначено: індивідуальні навчальні плани, адаптивний навчальний контент, персоналізований зворотний зв’язок, інтерактивне навчання з використанням ШІ, аналітика з використанням ШІ, персоналізовані шляхи навчання для кар’єрних цілей, аналітику на основі опрацювання великих даних. Результати статистичної обробки виявили, що більшість респондентів мають значний досвід викладання, проте використання ШІ поки що не є дуже поширеним, лише 40,2 % викладачів дали розгорнуті відповіді щодо використання цих технологій у професійній діяльності за різними напрямами реалізації персоналізованого навчання. Кластерний аналіз відкритих відповідей респондентів показав, що викладачі закладів вищої освіти мають різний рівень готовності до використання ШІ, який значною мірою залежить від їхнього досвіду, мотивації, підготовки, але готові до підвищення кваліфікації з цього питання.
Personalised learning using artificial intelligence (AI) determines the creation of a unique learning experience for each student, considering his interests, needs, learning style and level of knowledge. AI allows educational technologies and resources to be flexible and adapted to the needs and requests of teachers and students. The use of AI will effectively introduce innovative technologies into the educational process, to implement personalised learning. The article's content reveals key aspects of the challenges and obstacles to implementing personalised learning using AI, based on a survey of 97 higher education teachers of various specialities. The main conclusions relate to the challenges and obstacles and the determination of motivational levers for higher education teachers to implement AI for personalised learning: the lack of educational policies of institutions on the use of AI and their administrative support, the lack of sufficient funding, technological infrastructure, teacher training and their fear of using AI, ethical and legal issues of using AI. Among the areas for implementing personalised learning to use AI, the following were identified: individual curricula, adaptive learning content, personalised feedback, interactive learning using AI, analytics using AI, personalised learning paths to career goals, and analytics based on big data processing. The results of statistical processing revealed that most respondents have significant teaching experience, but the use of AI is not yet very widespread, only 40.2% of teachers gave detailed answers about the use of these technologies in professional activities in various areas of implementing personalised learning. Cluster analysis of respondents' open-ended answers showed that teachers of higher education institutions have different levels of readiness to use AI, which largely depends on their experience, motivation, and training, but are ready to improve their skills on this issue. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2025-02-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5893
10.33407/itlt.v105i1.5893 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 105 No. 1 (2025): ; 144-157
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 105 № 1 (2025): ; 144-157 2076-8184 10.33407/itlt.v105i1 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5893/2356
|
|
Rights |
Copyright (c) 2025 Iryna Vorotnykova, Olga Dziabenko, Nataliia Morze
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|