ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПРАВНИКІВ НА ПРИКЛАДІ CHATGPT: ПЕДАГОГІЧНИЙ, ПРАВОВИЙ І ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТИ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПРАВНИКІВ НА ПРИКЛАДІ CHATGPT: ПЕДАГОГІЧНИЙ, ПРАВОВИЙ І ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТИ
ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN LEGAL EDUCATION: ADVANCING TRAINING FOR FUTURE PROFESSIONALS |
|
Creator |
Zaiarnyi, Oleh
Illarionova, Svitlana Заярний, Олег Ілларіонова, Світлана |
|
Subject |
генеративний штучний інтелект
інноваційні методи навчання майбутні правники правничі компетентності практичні заняття штучний інтелект ChatGPT generative artificial intelligence innovative teaching methods future lawyers legal competencies practical exercises artificial intelligence ChatGPT |
|
Description |
У статті досліджені окремі педагогічні, правові і технологічні особливості навчання майбутніх правників з використанням штучного інтелекту на прикладі ChatGPT. З урахуванням функціональних властивостей ChatGPT розроблено ефективні підходи до інтеграції ШІ у процеси практичної підготовки майбутніх правників, спрямовані на розвиток загальних і спеціальних компетентностей відповідно до національних стандартів юридичної освіти та потреб юридичної практики. У статті досліджено офіційні визначення ШІ та властивості цієї технології з позицій оцінки її придатності для навчання майбутніх правників. Авторами розроблено систему критеріїв, якими науково-педагогічним працівникам слід керуватися при прийнятті рішення щодо використання ChatGPT для викладанні конкретної навчальної дисципліни. Також наголошено на необхідності розробки коротких інструкцій з використання вказаної технології для виконання конкретних практичних завдань як невід’ємної складової робочих навчальних програм з юридичних дисциплін. З метою ілюстративної демонстрації переваг цих інструкцій у статті наведені практичні приклади їх застосування. Також у статті проаналізовані окремі особливості реалізації авторських прав на тексти, створені штучним інтелектом, надано рекомендації щодо умов оцінки цих текстів у навчальному процесі. Поряд з цим у роботі запропоновано рекомендації з формулювання закладами вищої освіти внутрішніх правил відповідального застосування штучного інтелекту для практичної підготовки майбутніх правників. Для досягнення поставленої мети дослідження авторами запропоновано систему загальних і спеціальних професійних компетентностей майбутніх правників з урахуванням особливостей здобуття юридичної освіти на першому та другому освітніх рівнях вищої освіти. У роботі наведені приклади завдань для практичного контролю, які запропоновані ChatGPT, надано їм експертну оцінку щодо відповідності завданням підготовки майбутніх правників. У висновках виокремлено основні умови ефективного застосування ChatGPT для практичної підготовки майбутніх правників, визначено напрями подальших наукових досліджень з питань, порушених у цій статті. The article examines specific pedagogical, legal, and technological aspects of training future lawyers using artificial intelligence, exemplified by ChatGPT. The authors develop effective approaches for integrating AI into the practical training processes of future lawyers, aimed at fostering general and specialized competencies in alignment with national standards for legal education and the needs of legal practice, considering the functional properties of ChatGPT. The article explores official definitions of AI and its properties from the perspective of assessing its suitability for training future lawyers. The authors propose a system of criteria to guide academic staff in deciding on the use of ChatGPT for teaching specific academic disciplines. The article also emphasizes the necessity of developing concise instructions for utilizing the technology in performing specific practical tasks, which should form an integral part of syllabi for legal disciplines. To illustratively demonstrate the benefits of these instructions, the article provides practical examples of their application. Additionally, the study analyzes certain features related to the copyright of works created by artificial intelligence and offers recommendations for assessing such works within the educational process. Furthermore, the article suggests guidelines for higher education institutions to formulate internal rules for the responsible use of artificial intelligence in the practical training of future lawyers. To achieve the research objective, the authors propose a framework of general and specialized professional competencies for future lawyers, taking into account the specificities of legal education at the first and second levels of higher education. The work includes examples of practical tasks suggested by ChatGPT and provides expert evaluations of their relevance to the objectives of training future lawyers. In conclusion, the article highlights the primary conditions for the effective use of ChatGPT in the practical training of future lawyers and outlines directions for further research on the issues discussed in this study. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2025-02-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5835
10.33407/itlt.v105i1.5835 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 105 No. 1 (2025): ; 158-177
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 105 № 1 (2025): ; 158-177 2076-8184 10.33407/itlt.v105i1 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5835/2357
|
|
Rights |
Copyright (c) 2025 Oleh Zaiarnyi, Svitlana Illarionova
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|