Record Details

Метод проєкту як ефективний засіб виховання ціннісного ставлення до комунікацій у цифровому відкритому середовищі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744719/
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735695/
 
Title Метод проєкту як ефективний засіб виховання ціннісного ставлення до комунікацій у цифровому відкритому середовищі
The project method as an effective means of fostering a value-based attitude to communications in a digital open environment
 
Creator Пащенко, Олена Вікторівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
 
Description У статті обґрунтовано ефективність методу проєкту у вихованні ціннісного ставлення до комунікацій в умовах цифрової трансформації суспільства й формування цифрового відкритого середовища. Визначено особливості проєктної діяльності, що забезпечують розвиток у вихованців критичного мислення, інформаційної та комунікативної компетентностей.
The article substantiates the effectiveness of the project method in fostering a value-based attitude to communications in the context of the digital transformation of society and the formation of a digital open environment. The features of project activities that ensure the development of critical thinking, information and communication competencies in students are identified.
 
Publisher НАІР
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744719/1/%D0%9F%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%92.%20%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4-%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%83.pdf
- Пащенко, Олена Вікторівна (orcid.org/0000-0002-1625-3622 <http://orcid.org/0000-0002-1625-3622>) (2023) The project method as an effective means of fostering a value-based attitude to communications in a digital open environment In: Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал: матеріали звітної науково-практичної конференції Інституту проблем виховання НАПН України за 2022 рік . НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 201-204. ISBN 978-617-8011-55-0