Record Details

Концептуальні засади розвитку відкритої науки в НАПН України на 2024-2030 роки

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744718/
https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/493
10.37472/v.naes.2024.6209
 
Title Концептуальні засади розвитку відкритої науки в НАПН України на 2024-2030 роки
Conceptual foundations for the development of open science in the National Academy of Educational Sciences of Ukraine for 2024-2030
 
Creator Драч, І.І.
Петроє, О.М.
Бородієнко, О.В.
Регейло, І.Ю.
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
001.9 Dissemination of ideas
 
Description У статті висвітлено ключові положення «Концепції розвитку відкритої науки в НАПН України на 2024-2030 роки» (далі — Концепція), підготовленої колективом наукових працівників відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України та презентованої на засіданні Президії НАПН України 22 серпня 2024 р. У Концепції представлено загальні положення, надано визначення основних понять, охарактеризовано цінності та принципи відкритої науки, проаналізовано сучасний стан, здобутки та з’ясовано проблеми щодо відкритої науки в НАПН України, обґрунтовано актуальність, визначено мету, завдання, окреслено шляхи та представлено очікувані результати впровадження Концепції відкритої науки в НАПН України.
The article highlights the key provisions of the "Concept for the Development of Open Science in the National Academy of Educational Sciences of Ukraine for 2024-2030" (hereinafter — the Concept), prepared by a team of researchers of the Department of Research Activities of Universities of the Institute of Higher Education and presented at the meeting of the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine on August 22, 2024.
The Concept presents general provisions, provides definitions of basic concepts, describes the values and principles of open science, analyses the current state, achievements and identifies problems regarding open science in the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, substantiates the relevance, defines the purpose, tasks, outlines ways and presents the expected results of the implementation of the Concept of Open Science in NAES of Ukraine.
 
Publisher Національна академія педагогічних наук України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744718/1/493-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-1012-1-10-20240909.pdf
- Драч, І.І. (orcid.org/0000-0001-7501-4122 <http://orcid.org/0000-0001-7501-4122>), Петроє, О.М. (orcid.org/0000-0003-2941-1455 <http://orcid.org/0000-0003-2941-1455>), Бородієнко, О.В. (orcid.org/0000-0001-9133-0344 <http://orcid.org/0000-0001-9133-0344>) and Регейло, І.Ю. (orcid.org/0000-0003-0512-2456 <http://orcid.org/0000-0003-0512-2456>) (2024) Conceptual foundations for the development of open science in the National Academy of Educational Sciences of Ukraine for 2024-2030 Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2 (6). pp. 1-6. ISSN 2707-305X
10.37472/v.naes.2024.6209