Record Details

Педагогічний супровід наукової освіти : методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744639/
https://iod.gov.ua/content/docs/documentspdf/202/pedagogichniy-suprovid-naukovoyi-osviti--metodichni-rekomendaciyi_.pdf
 
Title Педагогічний супровід наукової освіти : методичні рекомендації
Pedagogical Support for Science Education: Methodological Recommendations
 
Creator Горбань, Л. В.
Малиношевська, Альона Василівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
374 Education and training out of school. Further education
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У виданні детально розглянуто теоретичні основи та практичні аспекти педагогічного супроводу наукової освіти обдарованої учнівської молоді.
Автори враховують такі сучасні тренди в освіті, як використання інтерактивних платформ і штучного інтелекту. Видання містить практичні рекомендації та приклади, які можуть бути використані педагогами в роботі. Представлено чіткі алгоритми дій, які допоможуть їм ефективно виявляти, розвивати та підтримувати науковий потенціал учнів. У виданні запропоновано різноманітні підходи та методики, що можуть бути адаптовані до конкретних умов навчального закладу та індивідуальних особливостей кожного учня.
Методичні рекомендації призначені для вчителів, наукових керівників, психологів та інших фахівців, які працюють з обдарованими учнями у сфері наукової освіти.
This publication provides a detailed examination of the theoretical foundations and practical aspects of pedagogical support for the science education of gifted students.
The authors consider contemporary educational trends such as the use of interactive platforms and artificial intelligence. The publication includes practical recommendations and examples that teachers can apply in their work. It presents clear action algorithms designed to help educators effectively identify, develop, and nurture the scientific potential of students. A variety of approaches and methodologies are proposed, adaptable to the specific conditions of educational institutions and the individual needs of each student.
These methodological recommendations are intended for teachers, academic advisors, psychologists, and other specialists working with gifted students in the field of science education.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744639/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4.pdf
- Горбань, Л. В. (orcid.org/0000-0002-3111-1964 <http://orcid.org/0000-0002-3111-1964>) and Малиношевська, Альона Василівна (orcid.org/0000-0003-0472-1940 <http://orcid.org/0000-0003-0472-1940>) (2024) Pedagogical Support for Science Education: Methodological Recommendations [Teaching Resource]