Формування здоров’язбережувальної компетентності за допомогою математичних задач
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744637/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/747 10.32405/2411-1309-2024-33-48-56 |
|
Title |
Формування здоров’язбережувальної компетентності за допомогою математичних задач
Formation of health-saving competence through mathematical tasks Формирование здоровьесберегающей компетентности с помощью математических задач |
|
Creator |
Васильєва, Д.В.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
У статті показано, що в процесі навчання математики можна сприяти формуванню в учнів та учениць не лише предметних компетентностей, а й ключових, зокрема здоров’язбережувальної компетентності. Розглянуто математичні задачі з теми «Відсотки», які можна пропонувати розв’язувати учнівству, щоб сприяти формуванню в них цінності здорового способу життя. Проаналізовано вплив цих задач на формування уявлень учнів про здоровий спосіб життя. У статті наведені дані проведеного опитування учнів та вчителів. Виявлено, що в процесі розв’язування спеціально дібраних математичних задач, створюються умови для зацікавлення учнів фактами про здоровий спосіб життя, що в подальшому впливає на формування в них відповідних цінностей та змін моделей поведінки. Вкраплення таких здач у навчальний процес впливає на ставлення учнів до математики, на атмосферу у класному колективі, а також здійснює певний вплив на вчителів та батьків. Показано на прикладі однієї теми, що математика має значний аксіологічний потенціал. The article shows that in the process of teaching mathematics, it is possible to promote the formation of not only subject competencies, but also key competencies, in particular, health competencies. The article considers mathematical problems on the topic of “Percentages” that can be offered to students to help them form the value of a healthy lifestyle. The influence of these tasks on the formation of students’ ideas about a healthy lifestyle is analyzed. The article presents data from a survey of students and teachers. It is found that in the process of solving specially selected mathematical problems, conditions are created for students to become interested in facts about a healthy lifestyle, which further influences the formation of appropriate values and changes in behavioral patterns. Incorporating such activities into the educational process affects students’ attitudes toward mathematics, the atmosphere in the classroom, and has a certain impact on teachers and parents. It is shown through the example of one topic that mathematics has a significant axiological potential. В статье показано, что в процессе обучения математике можно способствовать формированию у учеников и учениц не только предметных компетентностей, но и ключевых, в частности здоровьесберегающей компетентности. Рассмотрены математические задачи по теме «Проценты», которые можно предлагать решать ученикам, чтобы способствовать формированию у них ценности здорового образа жизни. Проанализировано влияние этих задач на формирование представлений учащихся о здоровом образе жизни. В статье приведены данные проведенного опроса учеников и учителей. Выявлено, что в процессе решения специально подобранных математических задач, создаются условия для заинтересованности учащихся фактами о здоровом образе жизни, что в дальнейшем влияет на формирование у них соответствующих ценностей и изменений моделей поведения. Вкрапление таких сдач в учебный процесс влияет на отношение учеников к математике, на атмосферу в классном коллективе, а также осуществляет определенное влияние на учителей и родителей. Показано на примере одной темы, что математика имеет значительный аксиологический потенциал. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744637/1/%D0%9F%D0%A1%D0%9F_33_%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%94%D0%B2%D0%B0.pdf
- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X <http://orcid.org/0000-0002-4083-681X>) (2024) Formation of health-saving competence through mathematical tasks Problems of the modern textbook (33). pp. 48-56. ISSN 2411-1309 10.32405/2411-1309-2024-33-48-56 |
|