Соціальна інклюзія в академічному середовищі: роль та напрями посилення
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744629/
https://kneu.edu.ua/ua/advisor_eodi/meet_advisor_/int_conf_2024/ |
|
Title |
Соціальна інклюзія в академічному середовищі: роль та напрями посилення
Social inclusion in the academic environment: the role and directions of strengthening |
|
Creator |
Цимбалюк, Світлана
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В умовах деструктивного впливу зовнішніх чинників на економічну, політичну, соціальну, екологічну і безпекову ситуацію заклади вищої освіти мають стати освітніми, науковими та інноваційними центрами. Крім того у сучасних умовах актуалізується третя місія закладів вищої освіти – соціальна, котра передбачає активну участь у суспільному житті громад і країни загалом. Збройна агресія РФ на території України призводить до збільшення чисельності осіб, котрі мають проблеми не тільки з фізичним, а й з психічним здоров’ям, що створює бар’єри для навчання здобувачів освіти й унеможливлює продовження роботи за раніше здобутою освітою та професією для осіб, які вже здобули освіту. Крім того внаслідок тимчасової окупації частини території України, руйнування житла, підприємств, значна частина населення змушена змінити місце проживання й шукати нову роботу.
In the context of the destructive influence of external factors on the economic, political, social, environmental and security situation, higher education institutions should become educational, scientific and innovative centers. In addition, in modern conditions, the third mission of higher education institutions is becoming more relevant - social, which involves active participation in the public life of communities and the country as a whole. The armed aggression of the Russian Federation on the territory of Ukraine leads to an increase in the number of people who have problems not only with physical, but also with mental health, which creates barriers to the education of students and makes it impossible to continue working in their previously acquired education and profession for people who have already received education. In addition, as a result of the temporary occupation of part of the territory of Ukraine, the destruction of housing and enterprises, a significant part of the population is forced to change their place of residence and look for a new job. |
|
Publisher |
КНЕУ
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744629/1/zab_24-304-307.pdf
- Цимбалюк, Світлана (orcid.org/0000-0002-6194-4035 <http://orcid.org/0000-0002-6194-4035>) (2024) Social inclusion in the academic environment: the role and directions of strengthening In: Забезпечення гендерної рівності та інклюзії в академічному середовищі: Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (30 квітня 2024 року) . КНЕУ, м. Київ, Україна, pp. 304-307. ISBN 978-966-926-482-4 |
|