Record Details

Цифрові тренди Stem-освіти у системі професійної педагогіки (аналітичний огляд)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742945/
https://dnpb.gov.ua/my/ER4-Vniaso-Stem-2024.pdf
 
Title Цифрові тренди Stem-освіти у системі професійної педагогіки (аналітичний огляд)
Digital trends of Stem education in the system of professional pedagogy (analytical review)
 
Creator Кравченко, Юлія Анатоліївна
Симоненко, Т. В.
 
Subject Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Електронний ресурс «Цифрові тренди Stem-освіти в системі
професійної педагогіки (аналітичний огляд)» підготовлено на виконання наукового дослідження «Інформаційно-аналітичний супровід освіти і педагогіки: вітчизняний і зарубіжний досвід» (2023–2025) з метою ознайомлення з онлайн- матеріалами, в яких розкрито суть і поняття Stem-підходу, визначено основні напрями розвитку Stem-освіти в Україні й принципи, якими керується освітня методика та її переваги. Інформаційно-аналітичні матеріали (аналітичний огляд)
з навчально-методичного забезпечення впровадження Stem-підходу та перелік онлайн-курсів з підвищення кваліфікації в галузі Stem-освіти є актуальними та корисними для педагогічних працівників закладів освіти, методистів, бібліотекарів, науковців і для всіх, хто цікавиться цифрової трансформацією освіти і педагогіки у контексті феномену Stem
Electronic resource "Digital trends of Stem education in the system of professional pedagogy (analytical review)" was prepared for the implementation of the scientific study "Information and analytical support of education and pedagogy: domestic and foreign experience" (2023–2025) with the aim of familiarizing with online materials that reveal the essence and concept of the Stem approach, defined the main directions of the development of Stem-education in Ukraine and the principles governing the educational methodology and its advantages.
Informational and analytical materials (analytical review)
on educational and methodological support for the implementation of the Stem approach and the list of online courses for advanced training in the field of Stem education are relevant and useful for pedagogical workers of educational institutions, methodologists, librarians, scientists and for everyone who is interested in the digital transformation of education and pedagogy in the context of the Stem phenomenon
 
Publisher ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
 
Date 2024
 
Type Other
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742945/1/ER4-Vniaso-Stem-2024.pdf
- Кравченко, Юлія Анатоліївна (orcid.org/0009-0008-6147-4599 <http://orcid.org/0009-0008-6147-4599>) and Симоненко, Т. В. (orcid.org/0000-0003-4188-8280 <http://orcid.org/0000-0003-4188-8280>) (2024) Digital trends of Stem education in the system of professional pedagogy (analytical review) ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, м. Київ, Україна.