Analysis of the effectiveness of technology integration (interactive whiteboards, online platforms, etc.) in modern education
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742637/
https://www.brajets.com/index.php/brajets/article/view/1454 10.14571/brajets.v17.nse1.65-72 |
|
Title |
Analysis of the effectiveness of technology integration (interactive whiteboards, online platforms, etc.) in modern education
Аналіз ефективності інтегрованих технологій (інтерактивні дошки, онлайн-платформи тощо) у сучасній освіті |
|
Creator |
Kharchenko, N.V.
Shvardak, Marianna Shelestova, Liudmyla Trubacheva, Svitlana E. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The role of technology in modern education is crucial, as it enhances the quality of education and facilitates learning. Integration technologies are being actively introduced in modern education to resolve the contradictions between the traditional system and the needs for a qualitatively new education. The article aims to analyse the effectiveness of integration technologies, such as interactive whiteboards and online platforms, in modern education. These technologies increase children's interest in learning and act as a source of ideas that help to resolve various contradictions in education. The introduction of innovative technologies in education is primarily driven by the processes taking place in society. The aim of the modern education sector is to educate a competent, comprehensively developed, erudite, and progressive individual. The contemporary education system employs various innovative technologies that not only impact pupil development but also foster critical thinking, imagination, creativity, and other skills. The most effective approach is to integrate modern innovative technologies with traditional teaching methods. The main aim of implementing new technologies is to produce favourable results and generate enthusiasm for learning. The article examines the influence of their integration on education and the significance of the competence-based approach. It is noted that digital tools such as interactive whiteboards and online platforms have become essential in modern education. The article identifies the advantages and disadvantages of incorporating interactive learning into the educational process. It is concluded that digital tools contribute to the formation of an innovative digital environment in the field of education. They also make learning more flexible, adaptive, and accessible.
Роль технологій у сучасній освіті є надзвичайно важливою, оскільки вони підвищують якість освіти та полегшують навчання. У сучасну освіту активно впроваджуються інтеграційні технології для вирішення протиріч між традиційною системою та потребами якісно нової освіти. Метою статті є аналіз ефективності інтеграційних технологій, таких як інтерактивні дошки та онлайн-платформи, у сучасній освіті. Ці технології підвищують інтерес дітей до навчання і виступають джерелом ідей, які допомагають розв'язати різні протиріччя в навчанні. Впровадження інноваційних технологій в освіту зумовлено насамперед процесами, що відбуваються в суспільстві. Метою сучасної освітньої галузі є виховання компетентної, всебічно розвиненої, ерудованої, прогресивної особистості. У сучасній системі освіти використовуються різноманітні інноваційні технології, які не лише впливають на розвиток учнів, а й розвивають критичне мислення, уяву, креативність та інші навички. Найбільш ефективним підходом є інтеграція сучасних інноваційних технологій із традиційними методами навчання. Головною метою впровадження нових технологій є отримання сприятливих результатів і формування ентузіазму до навчання. У статті досліджено вплив їх інтеграції на освіту та значення компетентнісного підходу. Зазначається, що такі цифрові інструменти, як інтерактивні дошки та онлайн-платформи, стали незамінними в сучасній освіті. У статті визначено переваги та недоліки впровадження інтерактивного навчання в навчальний процес. Зроблено висновок, що цифрові інструменти сприяють формуванню інноваційного цифрового середовища у сфері освіти. Вони також роблять навчання більш гнучким, адаптивним і доступним. |
|
Publisher |
University of Minho
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742637/1/1454-Article%20Text-7414-1-10-20240604.pdf
- Kharchenko, N.V. (orcid.org/0000-0002-4171-593X <http://orcid.org/0000-0002-4171-593X>), Shvardak, Marianna (orcid.org/0000-0002-9560-9008 <http://orcid.org/0000-0002-9560-9008>), Shelestova, Liudmyla (orcid.org/0000-0003-3699-4919 <http://orcid.org/0000-0003-3699-4919>) and Trubacheva, Svitlana E. (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2024) Analysis of the effectiveness of technology integration (interactive whiteboards, online platforms, etc.) in modern education Brazilian Journal of Education, se1 (17). pp. 65-72. ISSN 2316-9907 10.14571/brajets.v17.nse1.65-72 |
|