Record Details

Стратегії взаємодії сім’ї і школи у поствоєнний період : методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744604/
https://ispp.org.ua/2025/01/30/30503/
 
Title Стратегії взаємодії сім’ї і школи у поствоєнний період : методичні рекомендації
Strategies of Family and School Interaction in the Post-War Period: methodological recommendations
 
Creator Петренко, Ірина Володимірівна
Мельник, Аліна Юріївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Повномасштабне російське вторгнення порушило природну для демократичного суспільства взаємодію між закладами загальної середньої освіти і сім’ями учнів. На її відновлення і спрямовані ці методичні рекомендації, що ґрунтуються на принципі паритетності сім’ї і школи. Пропоновані стратегії та комунікативні практики мають знайти, на думку авторів, найширше застосування в поствоєнний період, хоч їх можна ефективно використовувати і сьогодні – у міру створення об’єктивних передумов для їх реалізації. Методичні рекомендації є частиною серії наукових видань під спільною назвою «Сім’я і освіта: стратегії взаємодії».
Адресовано менеджерам освіти, шкільним психологам, соціальним педагогам, учителям і батькам, викладачам та студентам педагогічного і психологічного фаху закладів вищої освіти.
The full-scale Russian invasion has disrupted the natural interaction between general secondary education institutions and students' families, which is essential for a democratic society. These methodological recommendations are aimed at restoring this interaction, based on the principle of parity between family and school. The proposed strategies and communication practices, in the authors' opinion, should find the widest application in the post-war period, although they can also be effectively used today as objective conditions for their implementation are created. These methodological recommendations are part of a series of scientific publications under the common title "Family and Education: Strategies of Interaction".
Addressed to education managers, school psychologists, social educators, teachers and parents, lecturers and students of pedagogical and psychological specialties of higher education institutions.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744604/1/%D0%A0%D0%B5%D0%B4-%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%D0%A0%D0%B5%D0%BA_%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Петренко, Ірина Володимірівна (orcid.org/0000-0002-5900-0852 <http://orcid.org/0000-0002-5900-0852>) and Мельник, Аліна Юріївна (orcid.org/0000-0002-7386-8770 <http://orcid.org/0000-0002-7386-8770>) (2024) Strategies of Family and School Interaction in the Post-War Period: methodological recommendations [Teaching Resource]