Record Details

Дидактико-методичний супровід подолання навчальних втрат у початковій освіті: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744566/
https://undip.org.ua/library/dydaktyko-metodychnyy-suprovid-podolannia-navchalnykh-vtrat-u-pochatkoviy-osviti-metodychni-rekomendatsii/
10.32405/978‐966‐644‐730‐5‐2024‐51
 
Title Дидактико-методичний супровід подолання навчальних втрат у початковій освіті: методичні рекомендації
Didactic and methodological support for overcoming learning losses in primary education: methodological recommendations
 
Creator Петрук, Оксана Миколаївна
Алєксєєнко, Т.Ф.
Барановська, Олена Володимирівна
Ліпчевська, Інна Леонідівна
Павлова, Тетяна Сергіївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У виданні представлено огляд моніторингових досліджень динаміки навчальних досягнень здобувачів початкової освіти у вітчизняній і зарубіжній практиці, висвітлено аналіз і пошук стратегій вирішення проблеми на законодавчому рівні, у наукових дослідженнях, а також у шкільній практиці, в діяльності неурядових організацій та освітніх платформ. Наведено класифікацію навчальних втрат, результати масштабного дослідження проблеми навчальних втрат молодших школярів, проведеного науковцями Інституту педагогіки НАПН України, а також окреслено дієві механізми надолуження втрат у навчанні учнів початкової школи.
The publication presents an overview of monitoring studies of the dynamics of primary school students' academic achievements in domestic and foreign practice, highlights the analysis and search for strategies to solve the problem at the legislative level, in research, as well as in school practice, in the activities of non-governmental organizations and educational platforms. The authors presents the classification of learning losses, the results of a large-scale study of the problem of learning losses of primary school students conducted by researchers of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, and outlines effective mechanisms for making up for learning losses in primary school students.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744566/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%9F%D0%A8.pdf
- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>), Алєксєєнко, Т.Ф. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>), Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>), Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) and Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2024) Didactic and methodological support for overcoming learning losses in primary education: methodological recommendations [Teaching Resource]
10.32405/978‐966‐644‐730‐5‐2024‐51