Дидактико-методичний супровід подолання навчальних втрат у базовій середній школі: методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744565/
https://undip.org.ua/library/dydaktyko-metodychnyy-suprovid-podolannia-navchalnykh-vtrat-u-bazoviy-seredniy-shkoli-metodychni-rekomendatsii/ 10.32405/978-966-644-763-3-2024-54 |
|
Title |
Дидактико-методичний супровід подолання навчальних втрат у базовій середній школі: методичні рекомендації
Didactic and methodological support for overcoming learning losses in basic secondary school: methodological recommendations |
|
Creator |
Алєксєєнко, Т.Ф.
Петрук, Оксана Миколаївна Барановська, Олена Володимирівна Ліпчевська, Інна Леонідівна Павлова, Тетяна Сергіївна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Методичні рекомендації містять: концептуальні ідеї вимірювання навчальних втрат; авторські: комплекс діагностичного інструментарію для 4-х цільових груп, класифікацію навчальних втрат учнів базової середньої ланки освіти, механізми їх подолання, розроблені адекватно до отриманих результатів по за тестової діагностики з використанням цифрових технологій; аналітичні матеріали масштабного опитування 105 646 респондентів – директорів шкіл, педагогів, учнів 5-9-х класів, їхніх батьків. Рекомендовано для директорів закладів базової середньої освіти, вчителів, викладачів післядипломної освіти. Можуть бути цікавими науковцям та іншим здобувачам освіти, які досліджують навчальні втрати учнів середньої школи й можливості їх мінімізації / подолання. Ілюстративні матеріали дослідження можуть використовуватись тільки з посиланням на авторство та авторське джерело. The methodological recommendations include: conceptual ideas for measuring learning losses; author's: a set of diagnostic tools for 4 target groups, classification of learning losses of students of basic secondary education, mechanisms for overcoming them, developed adequately to the results of non-test diagnostics using digital technologies; analytical materials of a large-scale survey of 105,646 respondents - school principals, teachers, students in grades 5-9, and their parents. Recommended for principals of basic secondary education institutions, teachers, and postgraduate teachers. It may be of interest to researchers and other students who study the learning losses of secondary school students and the possibilities of minimizing/overcoming them. Illustrative materials of the study may be used only with reference to the author and the author's source. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744565/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC.%20%D0%91%D0%A8.pdf
- Алєксєєнко, Т.Ф. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>), Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>), Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>), Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) and Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2024) Didactic and methodological support for overcoming learning losses in basic secondary school: methodological recommendations [Teaching Resource] 10.32405/978-966-644-763-3-2024-54 |
|