Record Details

Формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії під час розв’язування контекстних завдань із хімії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744510/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/
 
Title Формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії під час розв’язування контекстних завдань із хімії
Formation of natural and scientific competence of students of the gymnasium under time to solve context problems in chemistry
 
Creator Лашевська, Г.А.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
 
Description У статті розглянуто використання контекстних завдань як засобу формування природничо-наукової компетентності учнів у процесі навчання хімії. Проаналізовано результати педагогічного експерименту, які засвідчили позитивний вплив таких завдань на мотивацію учнів і розвиток критичного мислення. Визначено основні чинники, що перешкоджають широкому впровадженню контекстних завдань, зокрема методичні прогалини та освітні втрати, спричинені воєнними діями. Окреслено перспективи вдосконалення методичного супроводу для забезпечення ефективного застосування цього підходу в навчанні.
The article deals with the use of contextual tasks as a means of forming students' natural and scientific competence in the process of chemistry learning. The results of the pedagogical experiment are analyzed, which showed the positive impact of such tasks on students' motivation and the development of critical thinking. The main factors that impede the widespread introduction of contextual tasks, including methodological gaps and educational losses caused by hostilities, are identified. The prospects for improving methodological support are outlined to ensure the effective application of this approach in learning.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744510/1/Anotovani-rezultaty-2024_%20%281%29-36-37.pdf
- Лашевська, Г.А. (orcid.org/0009-0002-9869-4831 <http://orcid.org/0009-0002-9869-4831>) (2024) Formation of natural and scientific competence of students of the gymnasium under time to solve context problems in chemistry In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 35-36. ISBN 978-966-644-784-8