Record Details

Підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744508/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/
 
Title Підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти
Approaches to structuring the content of a chemical component specialized secondary education
 
Creator Лашевська, Г.А.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
54 Chemistry.
 
Description У статті розглянуто підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти в контексті філософії Нової української школи. Обґрунтовано необхідність наповнення навчальних програм таким змістом, що сприятиме усвідомленню учнями значущості хімії для сталого розвитку. Проаналізовано міжнародний досвід і запропоновано два підходи до структурування – інтегрований курс за «амальгамним» принципом і модульний підхід. Наголошено на ролі Цілей сталого розвитку як інтеграційного чинника навчання.
The article discusses approaches to structuring the content of the chemical component of profile secondary education in the context of the philosophy of the New Ukrainian School. The need to fill the educational programs with such content is substantiated that students will help students aware. International experience is analyzed and two approaches to structuring are proposed - an integrated course on a "amalgam" and a modular approach. Emphasized the role of sustainable development goals as an integration factor of learning.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744508/1/Lashevska_prof_Anot-2024.pdf
- Лашевська, Г.А. (orcid.org/0009-0002-9869-4831 <http://orcid.org/0009-0002-9869-4831>) (2024) Approaches to structuring the content of a chemical component specialized secondary education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 66-67. ISBN 978-966-644-784-8