Підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744508/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/ |
|
Title |
Підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти
Approaches to structuring the content of a chemical component specialized secondary education |
|
Creator |
Лашевська, Г.А.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 54 Chemistry. |
|
Description |
У статті розглянуто підходи до структурування змісту хімічного компонента профільної середньої освіти в контексті філософії Нової української школи. Обґрунтовано необхідність наповнення навчальних програм таким змістом, що сприятиме усвідомленню учнями значущості хімії для сталого розвитку. Проаналізовано міжнародний досвід і запропоновано два підходи до структурування – інтегрований курс за «амальгамним» принципом і модульний підхід. Наголошено на ролі Цілей сталого розвитку як інтеграційного чинника навчання.
The article discusses approaches to structuring the content of the chemical component of profile secondary education in the context of the philosophy of the New Ukrainian School. The need to fill the educational programs with such content is substantiated that students will help students aware. International experience is analyzed and two approaches to structuring are proposed - an integrated course on a "amalgam" and a modular approach. Emphasized the role of sustainable development goals as an integration factor of learning. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744508/1/Lashevska_prof_Anot-2024.pdf
- Лашевська, Г.А. (orcid.org/0009-0002-9869-4831 <http://orcid.org/0009-0002-9869-4831>) (2024) Approaches to structuring the content of a chemical component specialized secondary education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 66-67. ISBN 978-966-644-784-8 |
|