Проєктування компонентів підручника фізики в умовах Нової української школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744500/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/772 10.32405/2411-1309-2024-33-189-197 |
|
Title |
Проєктування компонентів підручника фізики в умовах Нової української школи
Designing the components of the physics textbook in the conditions of the New Ukrainian School |
|
Creator |
Непорожня, Лідія Вікторівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
У статті актуалізовано проблему розроблення підходів до проєктування структури та змісту підручника фізики базового рівня в контексті фізики Нової української школи, виходячи до вимог Державного стандарту базової середньої освіти та розроблених на його основі модельних навчальних програм. Проаналізовано досвід та особливості реалізації фізичного складника природничої освітньої галузі. Акцентовано увагу на необхідності дидактико-методичного обґрунтування змісту підручника фізики в контексті формування компонентів природничо-наукової компетентності як динамічної комбінації природничих знань, умінь, навичок, ставлень, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, які можна ідентифікувати, виміряти й оцінити. Розглянуто напрями подальшого удосконалення підручника з фізики з метою розвитку якостей, які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми й застосувати в подальшій навчальній або професійній діяльності. Визначено й описано структурні складові характеристик навчальної діяльності модулів як окремих змістових одиниць підручників з фізики. Запропоновано критерії оцінювання творчих, індивідуальних та групових завдань, що мають на меті сприяти підготовці учнів до формувального, поточного й підсумкового оцінювання відповідно до вимог нового стандарту.
The article updates the problem of developing approaches to designing the structure and content of a basic level physics textbook in the context of physics of the New Ukrainian School, which implements the requirements of the State Standard of Basic Secondary Education and model curricula developed on its basis. The foreign experience and peculiarities of the implementation of the physical component of the natural science education industry are analyzed. Attention is focused on the need for didactic and methodical substantiation of the content of the physics textbook in the context of the formation of components of natural and scientific competence as a dynamic combination of natural knowledge, abilities, skills, attitudes, ways of thinking, views, values, and other personal qualities that can be identified, measured and evaluated and which a person is able to demonstrate after completing the educational program and apply in further educational or professional activities. Directions for further improvement of the physics textbook are considered. The structural components of modules as separate content units of physics textbooks are defined and described. Creative, individual and group tasks are proposed, which aim to help prepare students for formative, ongoing and final assessment in accordance with the requirements of the new standard. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744500/1/Neporoznya_PSP_2024.pdf
- Непорожня, Лідія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-6984-7918 <http://orcid.org/0000-0002-6984-7918>) (2024) Designing the components of the physics textbook in the conditions of the New Ukrainian School Проблеми сучасного підручника (33). pp. 189-197. ISSN 2411-1309 10.32405/2411-1309-2024-33-189-197 |
|