Застосування технологій інтерактивного навчання на уроках фізики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744498/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/ |
|
Title |
Застосування технологій інтерактивного навчання на уроках фізики
Application of interactive learning technologies in lessons physics |
|
Creator |
Мацюк, Віктор Михайлович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
Застосування інтерактивних технологій при вивченні фізики дозволяє розширити інтелектуальний потенціал учнів і значно підвищити якість навчання. Тому актуальними є завдання розроблення комп’ютерних демонстрацій, анімованих 3D моделей фізичних процесів і пристроїв, віртуальних лабораторних робіт, інтерактивних збірників задач та інших посібників і відповідних методичних рекомендацій до них.
The use of interactive technologies in the study of physics allows you to expand the intellectual potential of students and significantly improve the quality of education. Therefore, the task of developing computer demonstrations, animated 3D models of physical processes and devices, virtual laboratory works, interactive collections of problems and other manuals and corresponding methodological recommendations for them are relevant. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744498/1/Macyuk_Anot-2024.pdf
- Мацюк, Віктор Михайлович (orcid.org/0000-0002-8710-3082 <http://orcid.org/0000-0002-8710-3082>) (2024) Application of interactive learning technologies in lessons physics In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 192-193. ISBN 978-966-644-784-8 |
|