Record Details

Дидактичний потенціал профільної середньої освіти: компетентнісно-професійна спрямованість та індивідуалізація

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744446/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/
 
Title Дидактичний потенціал профільної середньої освіти: компетентнісно-професійна спрямованість та індивідуалізація
Didactic potential of profile secondary education: competence-based and professional orientation and individualization
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Освіта постійно еволюціонує та адаптується до потреб суспільства та ринку праці, тому питання впровадження профільного навчання у старшій школі виходить на передній план як важлива основа формування в старшокласників ключових компетентностей і підготовки їх до свідомого вибору майбутньої професії.
Education is constantly evolving and adapting to the needs of society and the labor market, so the issue of introducing profile training in senior school comes to the fore as an important basis for developing key competencies in senior school pupils and preparing them for a conscious choice of their future profession.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744446/1/Anotovani-rezultaty-2024_-126-127.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2024) Didactic potential of profile secondary education: competence-based and professional orientation and individualization In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 125-126. ISBN 978-966-644-784-8