Дидактичний потенціал профільної середньої освіти: компетентнісно-професійна спрямованість та індивідуалізація
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744446/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2024-rik/ |
|
Title |
Дидактичний потенціал профільної середньої освіти: компетентнісно-професійна спрямованість та індивідуалізація
Didactic potential of profile secondary education: competence-based and professional orientation and individualization |
|
Creator |
Барановська, Олена Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Освіта постійно еволюціонує та адаптується до потреб суспільства та ринку праці, тому питання впровадження профільного навчання у старшій школі виходить на передній план як важлива основа формування в старшокласників ключових компетентностей і підготовки їх до свідомого вибору майбутньої професії.
Education is constantly evolving and adapting to the needs of society and the labor market, so the issue of introducing profile training in senior school comes to the fore as an important basis for developing key competencies in senior school pupils and preparing them for a conscious choice of their future profession. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744446/1/Anotovani-rezultaty-2024_-126-127.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2024) Didactic potential of profile secondary education: competence-based and professional orientation and individualization In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2024 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 125-126. ISBN 978-966-644-784-8 |
|