Record Details

Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744395/
https://cssesw.easyscience.education/cssesw2024/CSSESW2024/paper36.pdf
 
Title Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code
Розробка гри-симулятора студента: від концепції до коду
 
Creator Oleksiuk, Vasyl
Dzhuha, Denys
Melnyk, Petro
Verbovetskyi, D. V.
 
Subject 004.4 Software
004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description This paper describes and analyses the phases of development of a Student Simulator game application. The study analyses various game types employed in computer science education. Based on a SWOT analysis, the authors justify using simulators and combined gaming applications. Several basic requirements for a Student Simulator game are identified, such as a 3D interface, multiple game locations, manipulation of object models (computers, operating systems, programming languages), and the registration and rating of players. A matrix of game elements that meets the requirements for the Student Simulator has been created.
Following a comparative analysis, Godot, Blender, and Firebase were selected as development tools. The authors describe their experience in developing the Student Simulator game. The design process of this game emphasises the incorporation of game elements with both testing and code-writing tasks involving the manipulation of computer hardware. The paper includes some fragments of the game workspace and application code. Further improvements to the game are indicated.
У цьому документі описуються та аналізуються етапи розробки ігрової програми Student Simulator. The дослідження аналізує різні типи ігор, які використовуються в навчанні інформатики. На основі SWOT-аналізу автори виправдовують використання симуляторів і комбінованих ігрових програм. Кілька основних вимог до студента Ідентифікуються ігри-симулятори, такі як 3D-інтерфейс, кілька ігрових локацій, маніпуляції моделями об’єктів (комп'ютери, операційні системи, мови програмування), а також реєстрація та рейтинг гравців. Матриця з створено ігрові елементи, які відповідають вимогам до Студентського тренажера.
Після порівняльного аналізу в якості інструментів розробки були обрані Godot, Blender і Firebase. The автори описують свій досвід розробки гри Student Simulator. Процес розробки цієї гри наголошує на об’єднанні ігрових елементів із завданнями тестування та написання коду, що включають маніпуляції комп'ютерного обладнання. Стаття містить деякі фрагменти ігрової робочої області та коду програми. Показано подальші вдосконалення гри.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2025
 
Type Conference or Workshop Item
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744395/1/Development%20of%20the%20Student%20Simulator%20Game%20From%20Concept%20to%20Code%20.pdf
- Oleksiuk, Vasyl (orcid.org/0000-0003-2206-8447 <http://orcid.org/0000-0003-2206-8447>), Dzhuha, Denys (orcid.org/0000-0001-6261-8429 <http://orcid.org/0000-0001-6261-8429>), Melnyk, Petro (orcid.org/0009-0006-4867-6386 <http://orcid.org/0009-0006-4867-6386>) and Verbovetskyi, D. V. (orcid.org/0000-0002-4716-9968 <http://orcid.org/0000-0002-4716-9968>) (2025) Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code In: Proceedings of the 7th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2024), December 27, 2024, c. Kryvyi Rih, Ukraine. (In Press)