Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744395/
https://cssesw.easyscience.education/cssesw2024/CSSESW2024/paper36.pdf |
|
Title |
Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code
Розробка гри-симулятора студента: від концепції до коду |
|
Creator |
Oleksiuk, Vasyl
Dzhuha, Denys Melnyk, Petro Verbovetskyi, D. V. |
|
Subject |
004.4 Software
004.94 Simulation 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
This paper describes and analyses the phases of development of a Student Simulator game application. The study analyses various game types employed in computer science education. Based on a SWOT analysis, the authors justify using simulators and combined gaming applications. Several basic requirements for a Student Simulator game are identified, such as a 3D interface, multiple game locations, manipulation of object models (computers, operating systems, programming languages), and the registration and rating of players. A matrix of game elements that meets the requirements for the Student Simulator has been created. Following a comparative analysis, Godot, Blender, and Firebase were selected as development tools. The authors describe their experience in developing the Student Simulator game. The design process of this game emphasises the incorporation of game elements with both testing and code-writing tasks involving the manipulation of computer hardware. The paper includes some fragments of the game workspace and application code. Further improvements to the game are indicated. У цьому документі описуються та аналізуються етапи розробки ігрової програми Student Simulator. The дослідження аналізує різні типи ігор, які використовуються в навчанні інформатики. На основі SWOT-аналізу автори виправдовують використання симуляторів і комбінованих ігрових програм. Кілька основних вимог до студента Ідентифікуються ігри-симулятори, такі як 3D-інтерфейс, кілька ігрових локацій, маніпуляції моделями об’єктів (комп'ютери, операційні системи, мови програмування), а також реєстрація та рейтинг гравців. Матриця з створено ігрові елементи, які відповідають вимогам до Студентського тренажера. Після порівняльного аналізу в якості інструментів розробки були обрані Godot, Blender і Firebase. The автори описують свій досвід розробки гри Student Simulator. Процес розробки цієї гри наголошує на об’єднанні ігрових елементів із завданнями тестування та написання коду, що включають маніпуляції комп'ютерного обладнання. Стаття містить деякі фрагменти ігрової робочої області та коду програми. Показано подальші вдосконалення гри. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2025
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744395/1/Development%20of%20the%20Student%20Simulator%20Game%20From%20Concept%20to%20Code%20.pdf
- Oleksiuk, Vasyl (orcid.org/0000-0003-2206-8447 <http://orcid.org/0000-0003-2206-8447>), Dzhuha, Denys (orcid.org/0000-0001-6261-8429 <http://orcid.org/0000-0001-6261-8429>), Melnyk, Petro (orcid.org/0009-0006-4867-6386 <http://orcid.org/0009-0006-4867-6386>) and Verbovetskyi, D. V. (orcid.org/0000-0002-4716-9968 <http://orcid.org/0000-0002-4716-9968>) (2025) Development of the Student Simulator Game: From Concept to Code In: Proceedings of the 7th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2024), December 27, 2024, c. Kryvyi Rih, Ukraine. (In Press) |
|