Record Details

“Branding Theory, Design and Identity” Course Teaching Experience for Modern IT Specialists

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744389/
https://www.scitepress.org/Link.aspx?doi=10.5220/0012660100003737
10.5220/0012660100003737
 
Title “Branding Theory, Design and Identity” Course Teaching Experience for Modern IT Specialists
Досвід викладання курсу «Теорія брендингу, дизайн та ідентичність» для сучасних ІТ-фахівців
 
Creator Bolotina, Viktoriia V.
Vakaliuk, Tetiana
Harbych-Moshora, Olha R.
Kontsedailo, Valerii V.
 
Subject 004.92 Computer graphics
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description This article contains a description of the author’s methodology for teaching the course “Branding Theory, Design, and Identity”. The article provides a list of topics studied by students. The results of students’ work, their achievements, and analysis of the results of the teacher’s work are described. The main goal in the development of the methodology is the formation of a high-quality IT specialist with the ability to approach the solution to various problems creatively. To achieve this goal, students are offered to work on one original topic within the framework of laboratory work. As a result, students prepare and present the brand book of their own company, having gone through all the stages of brand formation. The article presents the results of a survey of students on the quality of the proposed methodology, and positive and negative aspects of the teaching of the course are identified. Based on our observations, the methodology can be considered accurate, because, during the training, students showed the ability to creatively approach tasks, easily master various graphic editors and successfully combine them in practice.
У статті міститься опис авторської методики викладання курсу «Теорія брендингу, дизайн та ідентичність». У статті подано перелік тем, які вивчали студенти. Описано результати роботи студентів, їхні досягнення, аналіз результатів роботи викладача. Основною метою при розробці методики є формування якісного ІТ-фахівця зі здатністю творчо підходити до вирішення різноманітних завдань. Для досягнення поставленої мети студентам пропонується опрацювати одну оригінальну тему в рамках лабораторної роботи. В результаті студенти готують і презентують брендбук власної компанії, пройшовши всі етапи формування бренду. У статті наведено результати опитування студентів щодо якості запропонованої методики, визначено позитивні та негативні сторони викладання курсу. За нашими спостереженнями методику можна визнати правильною, оскільки під час навчання студенти виявили вміння творчо підходити до завдань, легко опановувати різноманітні графічні редактори та вдало поєднувати їх на практиці.
 
Publisher SciTePress
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744389/1/126601%20%281%29.pdf
- Bolotina, Viktoriia V. (orcid.org/0000-0002-5122-8879 <http://orcid.org/0000-0002-5122-8879>), Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Harbych-Moshora, Olha R. (orcid.org/0000-0002-3172-5499 <http://orcid.org/0000-0002-3172-5499>) and Kontsedailo, Valerii V. (orcid.org/0000-0002-6463-370X <http://orcid.org/0000-0002-6463-370X>) (2023) “Branding Theory, Design and Identity” Course Teaching Experience for Modern IT Specialists Proceedings of the 4th International Conference on History, Theory and Methodology of Learning - ICHTML, 1. pp. 191-203. ISSN 2976-0836
10.5220/0012660100003737