Основні види діяльності викладача у системі дистанційного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744318/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/411 10.32835/2786-619X.2024.6.19.453-459 |
|
Title |
Основні види діяльності викладача у системі дистанційного навчання
Main types of teacher activities in the distance learning system |
|
Creator |
Шусть, Василь Володимирович
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.02 General questions of didactics and method 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розглянуто основні види діяльності викладача в системі дистанційного навчання. Автори акцентують увагу на методичній, організаційно-управлінській, психолого-педагогічній, викладацькій та дослідницькій діяльності. Особливий акцент зроблено на ролі інформаційно-комунікаційних технологій та на специфіці взаємодії зі студентами в онлайн середовищі. Описано вимоги до кваліфікації викладача та необхідність уніфікації підходів до його підготовки. Зроблено висновок, що викладач виконує ключову роль у забезпеченні якості дистанційного навчання.
The article examines the main types of activity of a teacher in the distance learning system. The authors emphasize methodical, organizational-management, psychological-pedagogical, teaching and research activities. Special emphasis is placed on the role of information and communication technologies and on the specifics of interaction with students in the online environment. The requirements for the teacher's qualification and the need to unify approaches to his training are described. It was concluded that the teacher plays a key role in ensuring the quality of distance learning. |
|
Publisher |
ІПО НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744318/2/c%D1%82%20%20%D0%A8%D1%83%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B8%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0.pdf
- Шусть, Василь Володимирович (orcid.org/0000-0002-0094-1121 <http://orcid.org/0000-0002-0094-1121>) (2024) Main types of teacher activities in the distance learning system Професійна освіта в умовах сталого розвитку суспільства: монографія, 6 (19). pp. 453-459. ISSN 2786-619Х 10.32835/2786-619X.2024.6.19.453-459 |
|