Record Details

Соціально-психологічні особливості функціонування громадської думки в системі «сім’я-школа»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744343/
http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/3277
10.52058/2708-7530-2022-12(30)-487-499
 
Title Соціально-психологічні особливості функціонування громадської думки в системі «сім’я-школа»
Socio-psychological peculiarities of the functioning of public opinion in the «family-school» system
 
Creator Петренко, Ірина Володимірівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description Статтю присвячено вивченню соціально-психологічних особливостей функціонування громадської думки в системі «сім’я-школа». Зазначено, що надзвичайно важливим є вивчення соціально-психологічних умов, що сприяють підвищенню ролі сім’ї як стейкхолдера освіти та носія громадської думки щодо її реформування. Окреслено структурні елементи громадської думки, серед яких: суб’єкт формування громадської думки; виразник громадської думки; об’єкт громадської думки; дискурс; оціночне судження; комунікативний простір; соціальний простір. Розкрито функціональні характеристики громадської думки, як-от: ідентифікуючу, інтегруючу, виховну, пізнавальну, управлінську, консультативну, регулювальну, оцінну, консенсусну, конденсаторну. Зауважено, що ефективне функціонування громадської думки передбачає: по-перше, на когнітивному рівні – забезпечення надійного інформаційного зв’язку між знанням і уявленням соціальних суб’єктів; по-друге, на емоційно-чуттєвому рівні – гармонізацію емоційного і раціонального у взаємодії суб’єктів, що забезпечує об’єктивність і обґрунтованість громадської думки; по-третє, на поведінковому рівні – балансування між традиційним і інноваційним у взаємодії суб’єктів, що сприяє закріпленню вдалих соціальних норм, цінностей і продукуванню нових поглядів і ідей. У контексті вивчення питання особливостей функціонування громадської думки в системі «сім’я-школа», розглянуто модель формування і функціонування громадської думки за Ш. Арнштайн, що передбачає три рівні громадянської участі: рівень «неучасті», рівень «символічних заходів», рівень «громадянської влади». Розкрито специфіку комунікативної взаємодії в системі «сім’я-школа» за допомогою типології механізмів залучення суб’єктів спілкування до вирішення спільних завдань, розробленої Г. Роу і Л. Фрюер, що визначає існування трьох рівнів залучення суб’єктів до взаємодії: комунікацію, консультацію й участь.
The article is devoted to the study of socio-psychological features of the functioning of public opinion in the «family-school» system. It is noted that it is extremely important to study the socio-psychological conditions that contribute to increasing the role of the family as a stakeholder in education and a carrier of public opinion. The structural elements of public opinion are outlined, including: the subject of public opinion formation; public opinion speaker; object of public opinion; discourse; value judgment; communicative space; social space. The functional characteristics of public opinion are disclosed, such as: identifying, integrating, educational, cognitive, managerial, advisory, regulatory, evaluative, consensus, and condenser. It was noted that the effective functioning of public opinion involves firstly, at the cognitive level – ensuring a reliable information connection between knowledge and the perception of social subjects. Secondly, at the emotional-sensual level – the harmonization of the emotional and the rational in the interaction of subjects, this ensures the objectivity and validity of public opinion. Thirdly, at the behavioral level – balancing between the traditional and the innovative in the interaction of subjects, which contributes to the establishment of successful social norms, values and the production of new views and ideas. In the context of studying the peculiarities of the functioning of public opinion in the «family-school» system, the model of the formation and functioning of public opinion by Sh. Arnshtein was applied. This model envisages three levels of civic participation: the level of «non-participation», the level of «symbolic measures», and the level of «civic power». The specifics of communicative interaction in the «family-school» system is revealed using the typology of mechanisms for engaging communication subjects in solving joint tasks, developed by G. Rowe and L. Freuer. This typology reveals the existence of three levels of involvement of subjects in interaction: communication, consultation and participation.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744343/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-488-500.pdf
- Петренко, Ірина Володимірівна (orcid.org/0000-0002-5900-0852 <http://orcid.org/0000-0002-5900-0852>) (2022) Socio-psychological peculiarities of the functioning of public opinion in the «family-school» system Наукові перспективи (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія»), 12 (30). pp. 487-499. ISSN 2708-7530
10.52058/2708-7530-2022-12(30)-487-499