Record Details

Theoretical basis of development of public-private partnership in the field of vocational education in the postwar period

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744277/
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743971
 
Title Theoretical basis of development of public-private partnership in the field of vocational education in the postwar period
Теоретичні засади розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти в повоєнний час
 
Creator Radkevych, V. O.
 
Subject 34 Law. Jurisprudence
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Виокремлено основні принципи розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти: цілісність, зв’язок теорії з практикою та продуктивною діяльністю, децентралізація управління, рівноправність партнерів, узгодженість інтересів сторін партнерства, соціальна відповідальність, бенчмаркінг, спільне фінансування та розподіл ризиків між партнерами; удосконалено зміст поняття «державноприватне партнерство у сфері професійно-технічної освіти та навчання» як системи довгострокових взаємовигідних договірних господарських та організаційних відносин державних і недержавних суб’єктів з метою залучення додаткових інвестиції в професійну освіту та навчання, підвищення рівня спільної відповідальності за прийняття рішень, що становлять суспільний інтерес, досягнення педагогічного, соціального, педагогічного та економічного ефекту.
The main principles of development of public-private partnerships in the field of vocational education and training are highlighted: integrity, connection of theory with practice and productive activity, decentralization of management, equality of partners, coordination of interests of the parties to the partnership, social responsibility, benchmarking, joint financing, and risk sharing between partners; the content of the concept of «public-private partnerships in the field of vocational education and training» has been improved as a system of long-term mutually beneficial contractual economic and organizational relations of state and non-state entities with the aim of attracting additional investments in vocational education and training, raising the level shared responsibility for making decisions of public interest, achieving pedagogical, social, pedagogical and economic effects.
 
Publisher Ludmila Publisher
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744277/1/%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B01.pdf
Radkevych, V. O. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>) (2023) Theoretical basis of development of public-private partnership in the field of vocational education in the postwar period . Ludmila Publisher, с. Kyiv, Ukraine, pp. 8-20. ISBN 978-617-8167-16-5