Record Details

Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кулінарія, господарсько-побутові роботи. 5-6 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744267/
 
Title Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кулінарія, господарсько-побутові роботи. 5-6 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Model curriculum «Labor training technologies: cooking, household chores. Grades 5-6» for special secondary education institutions for children with intellectual disabilities
 
Creator Боровик, Г.М.
Піддубна, П.М.
Абакумова, І.В.
Павлюченко, О.М.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
64 Home economics. Domestic science. Housekeeping
 
Description Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кулінарія, господарсько-побутові роботи. 5-6 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку з використанням методики ТАН-Содерберг, спрямована на формування професійно-трудової компетентності, розвиток особистості учнів та підготовку до успішної професійно-трудової діяльності.
Метою модельної програми є: забезпечення ефективних шляхів соціальної адаптації учнів через трудове навчання, включення дітей із порушеннями інтелектуального розвитку в соціальне середовище, залучення їх до суспільного життя на рівні їхніх психофізичних можливостей. Програма передбачає створення своєрідної моделі реальної трудової діяльності, яка є основною складовою соціальної адаптації.
Завданнями програми є: розвиток інтелектуальних, психофізіологічних і фізичних якостей особистості, необхідних для професійно-трудової діяльності; навчання учнів загальнотрудовим прийомам та формування у них відповідних спеціальних трудових вмінь та навичок; підвищення рівня соціальної компетентності, що забезпечуватиме процес включення учнів в життя; пошук засобів та методів, необхідних для засвоєння учнями прийнятої у суспільстві системи цінностей, норм і правил поведінки, формування вміння правильно будувати свої стосунки з оточуючими; виховання любові до праці, бажання та вміння працювати. Програма також підкреслює важливість засвоєння системи професійно-трудових знань, умінь та навичок, розвитку мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності.
Основні принципи включають діяльнісний, особистісно-орієнтований, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється соціально-трудовій адаптації для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення практичних знань та вмінь виконанням практичних робіт для ефективного засвоєння навчального матеріалу. Адресована педагогам, психологам, асистентам педагога, фахівцям-консультантам інклюзивно-ресурсних центрів; батькам, що виховують дітей з порушеннями інтелектуального розвитку; може бути корисною студентам педагогічних і психологічних спеціальностей, усім зацікавленим користувачам.
Model curriculum «Labor training technologies: cooking, household chores. Grades 5-6» for special secondary education institutions for children with intellectual disabilities, using the TAN methodology - Soderberg, aimed at the formation of professional and labor competence, the development of the personality of students and preparation for successful professional and labor activities.
The purpose of the model program is to ensure effective ways of social adaptation of students through work training, inclusion of children with intellectual disabilities in the social environment, and their involvement in social life at the level of their psychophysical capabilities. The program provides for the creation of a unique model of real labor activity, which is the main component of social adaptation.
The tasks of the program are: development of intellectual, psychophysiological and physical qualities of the individual, necessary for professional and labor activity; training students in general labor techniques and forming relevant special labor skills and abilities in them; increasing the level of social competence, which will ensure the process of inclusion of students in life; the search for means and methods necessary for the students' assimilation of the system of values, norms and rules of behavior accepted in society, the formation of the ability to properly build their relationships with others; education of love for work, desire and ability to work. The program also emphasizes the importance of mastering the system of professional and labor knowledge, abilities and skills, development of thinking, communication and interaction skills, as well as correction of cognitive activity.
The main principles include activity, person-oriented, competence and communicative approaches. Special attention is paid to social and labor adaptation for students with intellectual disabilities, providing an individual approach. Training is based on a corrective and developmental orientation, a differentiated approach. The program emphasizes the importance of constant repetition and consolidation of practical knowledge and skills by performing practical work for effective assimilation of educational material. Addressed to teachers, psychologists, teacher assistants, specialists-consultants of inclusive resource centers; parents raising children with intellectual disabilities; can be useful to students of pedagogical and psychological specialties, to all interested users.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744267/1/%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%87%20%D0%A2%D0%A0%D0%A3%D0%94%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF_%D0%9A%D0%A3%D0%9B%D0%86%D0%9D%D0%90%D0%A0%D0%86%D0%AF%2C%20%D0%93%D0%9E%D0%A1%D0%9F%D0%9E%D0%94%D0%90%D0%A0%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E-%D0%9F%D0%9E%D0%91%D0%A3%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%86%20%D0%A0%D0%9E%D0%91%D0%9E%D0%A2%D0%98.%205-6%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8.pdf
- Боровик, Г.М. (orcid.org/0009-0007-4892-2433 <http://orcid.org/0009-0007-4892-2433>), Піддубна, П.М. (orcid.org/0009-0006-7443-7768 <http://orcid.org/0009-0006-7443-7768>), Абакумова, І.В. (orcid.org/0000-0003-3063-3960 <http://orcid.org/0000-0003-3063-3960>) and Павлюченко, О.М. (orcid.org/0009-0001-6838-3162 <http://orcid.org/0009-0001-6838-3162>) (2024) Model curriculum «Labor training technologies: cooking, household chores. Grades 5-6» for special secondary education institutions for children with intellectual disabilities [Teaching Resource]