Record Details

Патріотичний контент як прояв етичності цифрової поведінки користувачів в українських соцмережах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744246/
https://politpsy.org/index.php/popp/article/view/180
10.33120/popp-Vol16-Year2024-180
 
Title Патріотичний контент як прояв етичності цифрової поведінки користувачів в українських соцмережах
Patriotic content as a manifestation of ethical digital behavior of users in Ukrainian social networks
 
Creator Череповська, Наталія Іванівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description Актуальною проблемою для українського суспільства на третьому році повномасштабної війни є оптимізація комунікативної поведінки громадян як у реальному повсякденному житті, так і в соціальних мережах, у яких вони проводять чималу частину свого життя. Стаття презентує особливості цифрової поведінки, опосередкованої створенням і поширенням патріотичного цифрового контенту різної етичної якості.
Метою статті є виявлення тенденцій, пов’язаних з різними проявами етичності цифрової поведінки користувачів соціальних мереж.
Методологічні засади. Дослідження здійснено в контексті цифрового гуманізму на засадах принципу права на свободу самовираження та моральну відповідальність за свої дії в цифровому просторі. Застосовано методи тематичного аналізу, систематизації цифрового контенту, його категоризації за етичними ознаками.
Результати дослідження. Проаналізовано цифровий контент патріотичного змісту та виявлено найбільш популярні його види: “зображення” (графіка, світлини) і “меми” (зображення з текстом, короткі тексти). Здійснено аналіз графічного і текстового формату (понад 1500 об’єктів). Визначено загальну особливість досліджених форматів: їхній зміст подається переважно в жанрі гумору. Розроблено критерії етичності цифрового патріотичного контенту та здійснено його категоризацію. Виявлено основні тенденції прояву етичності цифрової патріотичної поведінки українців у соцмережах: дві третини обсягу аналізованого контенту опосередковано свідчить про їхню етичну, толерантну поведінку; одна третина – про прояви неетичної цифрової поведінки.
Перспективи практичного застосування результатів дослідження полягають у розробленні основних правил оптимальної етичної цифрової агентності: відповідальність суб’єкта за зміст створеного/поширеного патріотичного контенту та критичне сприймання будь-якого цифрового контенту в соціальних мережах.
Relevance: A critical challenge for Ukrainian society in the third year of the full-scale war is optimizing citizens’ communicative behavior, both in everyday interactions and on social media, where they spend a substantial part of their lives. The article presents the peculiarities of digital behavior mediated by the creation and dissemination of patriotic digital content of different ethical quality.
Objective. To identify trends in various manifestations of ethical digital behavior of users.
Methodological principles. The study was carried out in the context of digital humanism on the principle of the right to freedom of expression and moral responsibility for one’s actions in the digital space. The methods of thematic analysis, systematization of digital content, and its categorization by ethical features were used.
Results of the study. The digital content of patriotic content is analyzed and its most popular types are identified: “images” (graphics, photos) and ’memes’ (images with text, short texts). The graphic and text formats (over 1500 objects) were analyzed. A common feature of the studied formats is identified: their content is presented mainly in the genre of humor. Criteria for the ethics of digital patriotic content are developed and categorized. The main trends in the ethicality of Ukrainians’ digital patriotic behavior in social networks are identified: two-thirds of the analyzed content indirectly indicates their ethical, tolerant behavior; one-third - manifestations of unethical digital behavior.
Prospects for the practical application of the research results are to develop the basic rules of optimal ethical digital agency: the responsibility of the subject for the content of the created/distributed patriotic content and the critical perception of any digital content on social networks.
 
Publisher Талком
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744246/1/%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20180-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-345-2-10-20250106.pdf
- Череповська, Наталія Іванівна (orcid.org/0000-0001-5772-0074 <http://orcid.org/0000-0001-5772-0074>) (2024) Patriotic content as a manifestation of ethical digital behavior of users in Ukrainian social networks Проблеми політичної психології, 16 (30). pp. 331-371. ISSN 2411-1449
10.33120/popp-Vol16-Year2024-180