Технологічна грамотність учителів початкової школи для підвищення навичок рахування та письма учнів молодших класів з порушеннями слуху в Танзанії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744252/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5793 10.33407/itlt.v103i5.5793 |
|
Title |
Технологічна грамотність учителів початкової школи для підвищення навичок рахування та письма учнів молодших класів з порушеннями слуху в Танзанії
Technology literacy among primary school teachers for enhancing numeracy and literacy skills of early-grade pupils with hearing impairments in Tanzania |
|
Creator |
Mtani, Hamadi
Kaijage, Shubi Mduma, Neema |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) суттєво змінили освітній ландшафт і надають значні переваги для учнів з особливими потребами, зокрема з порушеннями слуху. Основна мета цього дослідження полягає у визначенні рівня технологічної грамотності вчителів початкових класів з використання ІКТ для підтримки навичок письма та математики в учнів з порушеннями слуху та порівняльному аналізі на основі демографічної інформації. Було використано підхід кількісного аналізу. У дослідженні взяли участь учителі початкової школи для глухих у кількості 121 особи, які заповнили анкету самооцінки на основі Шкали оцінювання технологічної грамотності, розробленої ЮНЕСКО. Для порівняння технологічної грамотності вчителів з використанням ІКТ були використані середні бали, U-критерій Манна-Уітні та критерій Крускала-Уоллі. Результати показали, що демографічні дані вчителів суттєво пов’язані з технологічною грамотністю на рівні p=0,05. Крім цього, учителі-жінки мають вищий рівень технологічної грамотності, ніж учителі-чоловіки. Також було виявлено, що вчителі з нижчим рівнем освіти мають вищий рівень технологічної грамотності, ніж учителі з вищим рівнем освіти. Серед характеристик учителів досвід роботи та вік не мали значущої різниці з технологічною грамотністю, оскільки їхні р-значення становили 0,313 та 0,212 відповідно. Цікаво, що вчителі, які спеціалізуються на освіті дітей з особливими потребами, мають вищий рівень технологічної грамотності, ніж ті, хто не спеціалізується на освіті дітей з особливими потребами. Результати дослідження показали, що рівень технологічної грамотності серед учителів початкових класів, які навчають учнів з порушеннями слуху, є високим, що свідчить про впевненість у базових навичках використання ІКТ для покращення навичок грамотності та математики серед учнів з порушеннями слуху. Однак було виявлено некомпетентність в інтеграції ІКТ в організацію та адміністрування, особливо в управлінні персоналізованим навчанням учнів з порушеннями слуху, враховуючи їх особисті відмінності. Крім цього, навчальні програми та процес оцінювання було визначено балами, які нижче середніх за показниками Рамки ІКТ-компетентності вчителів ЮНЕСКО (ICT-CFT). Ці результати свідчать про те, що адаптивні та персоналізовані системи навчання мають важливе значення, а для ефективного використання в класі необхідна всебічна підготовка з питань інтеграції ІКТ, спеціально адаптована для навчання учнів з порушеннями слуху. Information Communication Technologies (ICTs) have significantly transformed the educational landscape, and offer substantial benefits for learners with special needs including those with hearing impairments. The primary purpose of this research was to determine the technological literacy level among primary school teachers in using ICTs to support literacy and numeracy skills among learners with hearing impairments and compare them based on demographic information. A quantitative analysis approach was used, involving 121 teachers from the deaf unit primary school who completed a self-rating questionnaire based on the Technology Literacy Assessment Scale developed by UNESCO. Both mean scores, the Mann-Whitney U test, and the Kruskal-Walli’s test were used to compare teachers’ technological literacy using ICTs. The results indicated that teachers' demographic information is significantly related to technological literacy at the p=0.05 level. The results found that female teachers had higher technological literacy than male teachers. Also, teachers with lower education levels were found to have higher technological literacy than those with higher levels of education. Among the teacher characteristics, working experience and age were found to have no significant difference with technology literacy as they had p-values of 0.313 and 0.212 respectively. Interestingly, teachers who specialized in special needs education were found to have higher technological literacy than those who didn’t specialize in special needs education. The findings revealed that technology literacy among primary teachers who teach pupils with hearing impairments was high, which signifies confidence in basic ICT skills for enhancing literacy and numeracy skills among learners with hearing impairments. However, incompetence levels were found in integrating ICT in organization and administration, especially in managing individual variation among pupils with hearing impairments, and curriculum and assessment had lower mean scores than other elements of the UNESCO ICT-CFT areas. These findings suggest that adaptive and personalized learning systems are essential, and comprehensive training regarding ICT integration specifically tailored for teaching pupils with hearing impairments is needed for effective classroom usage. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744252/1/%D0%A5%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%96%20%D0%9C%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%96.pdf
- Mtani, Hamadi (orcid.org/0000-0002-0699-1306 <http://orcid.org/0000-0002-0699-1306>), Kaijage, Shubi (orcid.org/0000-0002-9443-957X <http://orcid.org/0000-0002-9443-957X>) and Mduma, Neema (orcid.org/0000-0002-4364-3124 <http://orcid.org/0000-0002-4364-3124>) (2024) Technology literacy among primary school teachers for enhancing numeracy and literacy skills of early-grade pupils with hearing impairments in Tanzania Information Technologies and Learning Tools, 5 (103). pp. 151-173. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v103i5.5793 |
|