Сучасні методи навчання програмування у закладах вищої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744152/
https://undip.org.ua/library/oleksandr-ivanovych-buhayov-uchytel-vchenyy-hromadianyn-do-100-richchia-vid-dnia-narodzhennia-zbirnyk-materialiv-kruhloho-stolu/ |
|
Title |
Сучасні методи навчання програмування у закладах вищої освіти
Modern methods of teaching programming in higher education institutions |
|
Creator |
Твердохліб, Ігор Анатолійович
Оніщенко, Сергій Миколайович |
|
Subject |
004.41 Software engineering
37.02 General questions of didactics and method 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В роботі розглянуто особливості вивчення сучасних методів навчання програмування в закладах вищої освіти. Запропоновано класифікацію сучасних дидактичних методів навчання та методичні поради щодо їх використання при вивченні програмування.
The paper considers the peculiarities of studying modern methods of teaching programming in higher education institutions. The classification of modern didactic teaching methods and methodological advice on their use in the study of programming are proposed. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744152/1/%D0%A2%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BE%D1%85%D0%BB%D1%96%D0%B1_%D0%9E%D0%BD%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%96%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87.pdf
- Твердохліб, Ігор Анатолійович (orcid.org/0000-0001-6301-0159 <http://orcid.org/0000-0001-6301-0159>) and Оніщенко, Сергій Миколайович (orcid.org/0009-0008-9253-2974 <http://orcid.org/0009-0008-9253-2974>) (2024) Modern methods of teaching programming in higher education institutions In: Олександр Іванович Бугайов: Учитель. Вчений. Громадянин (до 100-річчя від дня народження) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 96-98. ISBN 978-966-644-757-2 |
|