Дослідження факторів вибору мови програмування для вивчення в закладах загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744151/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/740 10.32405/2411-1309-2024-32-284-298 |
|
Title |
Дослідження факторів вибору мови програмування для вивчення в закладах загальної середньої освіти
Research the factors of choosing a programming language for studying in general secondary education establishments |
|
Creator |
Твердохліб, Ігор Анатолійович
Оніщенко, Сергій Миколайович |
|
Subject |
004.4 Software
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В статті вказано на актуальності вибору мови програмування для вивчення в закладах загальної середньої освіти. На основі ретельного аналізу наукових доробок вчених щодо вибору мови програмування для вивчення в школі, встановлено основні фактори, що впливають на вибір мови програмування: готовність конкретного вчителя до навчання програмування з використанням відповідного апаратно-програмного забезпечення, наявність зручного в навчанні, доступного до використання середовища програмування, перспективи використання даної мови в подальшій професійній діяльності учнів та наявність методичної підтримки щодо вивчення даної мови програмування. На основі детального аналізу нормативних документів, навчальних програм та змісту навчального матеріалу, було встановлено, що шкільний навчальний матеріал з алгоритмізації й програмування в основному базується на вивченні мов програмування Object Pascal (середовище Lazarus) або Python (середовище IDLE). В статті автори виокремлюють основні фактори, що впливають на вибір мови програмування – мета навчання програмування, легкість її вивчення (або «поріг входження»), підтримка в ній базових концепцій об’єктно-орієнтованого програмування, практичне застосування (популярність мови серед розробників програмного забезпечення, широке використання в різних галузях, кросплатформність), інтерес учнів до обраної мови, наявність додаткових інформаційних джерел як для вчителів так і для учнів. За результатами проведеного дослідження було наведено аргументи на користь того, що реальними претендентами на першість щодо вивчення в школах є такі мови програмування як Python, Java, С++ і C#. The article focuses on the importance of choosing a programming language for studying in secondary schools. Based on a detailed analysis of the research work of scientists on the choice of programming language for studying at school, the authors have determined the main factors influencing the choice of programming language. These are the readiness of a teacher to study programming using appropriate hardware and software, the availability of a learning-friendly, accessible programming environment, the perspectives of using this language in the further professional activities of pupils and the availability of methodological support for learning this programming language. Based on a detailed analysis of normative documents, curricula, and the content of educational material, it was found that school educational material on algorithms and programming is mainly based on the study of Object Pascal (Lazarus environment) or Python (IDLE environment). In the article, the authors identify the main factors influencing the choice of programming language – the purpose of studying programming, ease of learning it (or "entry threshold"), support for the basic concepts of object-oriented programming, practical application (popularity of the language among software developers, widespread use in various industries, cross-platform), pupils' interest in the chosen language, availability of additional information sources for teachers and pupils. Based on the results of the study, arguments are presented in favor of the fact that the real contenders for the championship in schools are such programming languages as Python, Java, C++ and C#. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744151/1/%D0%A2%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BE%D1%85%D0%BB%D1%96%D0%B1_%D0%9E%D0%BD%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20PSP_2024.pdf
- Твердохліб, Ігор Анатолійович (orcid.org/0000-0001-6301-0159 <http://orcid.org/0000-0001-6301-0159>) and Оніщенко, Сергій Миколайович (orcid.org/0009-0008-9253-2974 <http://orcid.org/0009-0008-9253-2974>) (2024) Research the factors of choosing a programming language for studying in general secondary education establishments Проблеми сучасного підручника (32). pp. 284-298. ISSN 2411-1309 10.32405/2411-1309-2024-32-284-298 |
|