Навчальний тренажер з функцією контролю техніки та швидкості читання на основі методів перетворення мови в текст
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744134/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5647 10.33407/itlt.v103i5.5647 |
|
Title |
Навчальний тренажер з функцією контролю техніки та швидкості читання на основі методів перетворення мови в текст
Educational training simulator for monitoring reading technique and speed based on speech-to-text (STT) methods |
|
Creator |
Barkovska, Olesia
Ivashchenko, Heorhii Rosinskiy, Dmytro Zakharov, Daniil |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
81 Linguistics and languages |
|
Description |
Роботу присвячено актуальному питанню – гейміфікації навчального процесу школярів молодших класів із застосуванням цифрових мобільних пристроїв на прикладі розробки симулятора навчального тренажера для контролю техніки та швидкості читання. Практична новизна дослідження полягає в можливості оптимізувати процес контролю техніки читання дітей з різними вадами мовлення, а саме – ліспінгом, ротацизмом та дислалією, що є невирішеною проблемою для існуючих комп’ютерних лінгвістичних моделей. Практична значущість полягає в тому, що використання інформаційно-комунікаційних технологій та гейміфікація процесу навчання мотивує до отримання знань та заохочує до навчання не тільки за рахунок ігрової стратегії, а й за рахунок того, що дитина отримує схвалення, можливість виконати завдання наново, удосконалюючи свої навички. Запропонований та протестований симулятор навчального тренажера для контролю техніки та швидкості читання школярів молодших класів для мобільного цифрового пристрою розпізнає голос дитини, із високою точністю (до 94,84%), виявляє неправильно прочитані слова та виконує підрахунок кількості прочитаних слів за відведений час. Архітектура запропонованої системи складається з наступних модулів: модуль підготовки, який забезпечує коректність функціонування системи не залежно від наявних мовленнєвих порушень; speech-to-text перетворювач безпосередньо конвертує голос дитини, яка читає текст на екрані гаджету, у текст; модуль порівняння текстів відповідає за порівняння тексту, прочитаного вголос, із текстом, отриманим у результаті конвертації. Результати тестування дітей з проблемами ліспінгу та ротацизму показали, що алгоритм Жаро має трохи вищу точність порівняння двох текстів (у середньому на 1.14%), і водночас більш короткий час порівняння для великих розмірів текстових масивів (на 39%). Результати тестування дітей з проблемою дислексії, а саме перестановка звуків у словах при читанні, також показали, що алгоритм Жаро має більш короткий час порівняння рядків для великих розмірів текстових масивів (на 7%). Більш короткий час роботи методів порівняння текстів при виявленні дислалії у дитини пояснюється тим, що при цьому порушенні не генеруються варіанти текстових масивів, а лише оцінюються можливі перестановки звуків.
The work is devoted to a relevant issue – gamification of the educational process of primary school students with the use of digital mobile devices using the example of educational trainer developed to control the technique and speed of reading. The practical novelty of the study lies in its potential to optimize the process of controlling reading techniques for children with various speech disorders, such as lisping, rhotacismus, and dyslalia, which remains an unsolved problem for existing computer linguistic models. The practical significance lies in the fact that the use of information and communication technologies and gamification of the learning process motivates to gain knowledge and encourages learning not only due to the game strategy, but also due to the fact that the child receives approval and the opportunity to perform the task again so to improve skills. The proposed and tested trainer for monitoring the technique and speed of reading of primary school students for a mobile digital device recognizes the child’s voice with high accuracy (up to 94.84%), detects misread words and counts the number of words read in the given time period. The architecture of the proposed system consists of the following modules: preparation module, which ensures the correct functioning of the system regardless of the existing speech disorders; the speech-to-text converter directly converts the voice of the child reading the text on the gadget screen into text; The text comparison module is responsible for comparing the text read aloud with the text obtained as a result of conversion. The results of testing children with lisping and rhotacismus problems showed that the Jaro algorithm has a slightly higher accuracy of comparing two texts (by an average of 1.14%), and, at the same time, a shorter comparison time for large text arrays (by 39%). The results of testing children with dyslalia, meaning the rearrangement of sounds in words when reading, also showed that the Jaro algorithm has a shorter line comparison time for large text arrays (by 7%). The reduced operation time in methods for comparing texts in dyslalia cases is attributed to the absence of text array variations, with evaluations solely focusing on potential permutations of sounds. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744134/1/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F%20%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Barkovska, Olesia (orcid.org/0000-0001-7496-4353 <http://orcid.org/0000-0001-7496-4353>), Ivashchenko, Heorhii (orcid.org/0000-0003-1027-5262 <http://orcid.org/0000-0003-1027-5262>), Rosinskiy, Dmytro (orcid.org/0000-0002-0725-392X <http://orcid.org/0000-0002-0725-392X>) and Zakharov, Daniil (orcid.org/0009-0006-4676-6599 <http://orcid.org/0009-0006-4676-6599>) (2024) Educational training simulator for monitoring reading technique and speed based on speech-to-text (STT) methods Information Technologies and Learning Tools, 5 (103). pp. 21-38. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v103i5.5647 |
|