Результати онлайн опитування «Організація початкової освіти в 2022 році в умовах воєнного стану»: аналітичний звіт
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744128/
https://undip.org.ua/library/rezultaty-onlayn-opytuvannia-orhanizatsiia-pochatkovoi-osvity-v-2022-rotsi-v-umovakh-voiennoho-stanu-analitychnyy-zvit/ 10.32405/organization-primary-2023-38 |
|
Title |
Результати онлайн опитування «Організація початкової освіти в 2022 році в умовах воєнного стану»: аналітичний звіт
Results of the online survey "Organization of primary education in 2022 under martial law": analytical report |
|
Creator |
Бібік, Н.М.
Локшина, Олена Ігорівна Онопрієнко, Оксана Володимирівна Топузов, Олег Михайлович |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В аналітичному звіті наведено результати опитування фахівців початкової освіти щодо організації навчання у початковій школі в період після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну 24 лютого 2022 року та 31 травня 2022 року (офіційне закінчення 2021–2022 н.р.). Опитування проводили науковці Інституту педагогіки НАПН України. Висновки, складені на основі відповідей респондентів, окреслюють можливі варіанти організації початкової освіти в умовах війни. Наголошено на актуальності подальшого розвитку дистанційного формату навчання в Україні в умовах воєнного стану та реалізації системної політики влади щодо підтримки педагогів, яка має включати як психологічну підтримку, так і розвиток методичного забезпечення навчання в умовах війни.
The analytical report presents the results of a survey of primary education specialists on the organization of primary school education in the period after the start of the full-scale Russian invasion of Ukraine on February 24, 2022 and May 31, 2022 (the official end of the 2021–2022 academic year). The survey was conducted by scientists from the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine. The conclusions, drawn from the respondents' responses, outline possible options for organizing primary education in wartime. The relevance of the further development of the distance learning format in Ukraine under martial law and the implementation of the government's systemic policy on supporting teachers, which should include both psychological support and the development of methodological support for teaching in wartime, is emphasized. |
|
Date |
2023
|
|
Type |
Experiment
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744128/1/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82.pdf
- Бібік, Н.М. (orcid.org/0000-0001-7511-270X <http://orcid.org/0000-0001-7511-270X>), Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>), Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392 <http://orcid.org/0000-0002-0301-1392>) and Топузов, Олег Михайлович (orcid.org/0000-0001-7690-1663 <http://orcid.org/0000-0001-7690-1663>) (2023) Results of the online survey "Organization of primary education in 2022 under martial law": analytical report [Experiment] 10.32405/organization-primary-2023-38 |
|