Психологія виховання: інформаційно-аналітична підтримка розвитку особистості здобувача вищої освіти у воєнний і повоєнний період України
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744088/
https://www.bethana.org.ua/konferencii |
|
Title |
Психологія виховання: інформаційно-аналітична підтримка розвитку особистості здобувача вищої освіти у воєнний і повоєнний період України
Psychology of education: informational and analytical support for the development of the personality of a higher education student in the war and post-war period of Ukraine |
|
Creator |
Лучанінова, Ольга Петрівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У межах виконання теми наукового дослідження «Інформаційно-аналітичний супровід психологічної науки і освіти у воєнний та повоєнний періоди України» важливою є підтема «Теоретико-методологічні засади інформаційно-аналітичного супроводу психології виховання і самовиховання». Об’єкт дослідження - теоретичні основи психології виховання у вищій школі. Предмет дослідження - інформаційно-аналітичний супровід психології особистості в умовах воєнного часу. Нова дійсність вимагає від особистості здобувача вищої освіти постійної сконцентрованості, психологічної готовності не пливти за течією життя, внутрішнього бажання рухатися проти цієї течії, керуючись вищими цінностями свого життя.
Within the framework of the research topic “Information and Analytical Support of psychological science and education in the wartime and post-war periods of Ukraine”, the subtopic is important “Theoretical and methodological foundations of information and analytical support of psychology of education and and self-education”. The object of the study is the theoretical foundations of psychology of education in higher education. The subject of the study is information and analytical support of personality psychology in wartime conditions. The new reality requires from the personality of the applicant for higher education constant concentration, psychological readiness not to go with the flow of life, inner desire to move against the flow of life, guided by the highest values of one's life. |
|
Publisher |
Акцент ПП
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744088/1/%D0%91%D0%B5%D0%B9%D1%82-%D0%A5%D0%B0%D0%BD%D0%B0.pdf
- Лучанінова, Ольга Петрівна (orcid.org/0009-0005-2205-547X <http://orcid.org/0009-0005-2205-547X>) (2024) Psychology of education: informational and analytical support for the development of the personality of a higher education student in the war and post-war period of Ukraine In: Гуманітарно-педагогічна освіта: здобутки, проблеми, перспективи. V Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) (20 листопада 2024 р. - 19 хешвана 5785 р.) . Акцент ПП, м. Дніпро, Україна, pp. 16-19. ISBN 978-966-921-362-4 |
|