Record Details

Особливості навчання фізики в гімназії з урахуванням компенсації освітніх втрат учнів у період воєнного стану: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744042/
https://undip.org.ua/library/osoblyvosti-navchannia-fizyky-v-himnazii-z-urakhuvanniam-kompensatsii-osvitnikh-vtrat-uchniv-u-period-voiennoho-stanu-7-klas-metodychni-rekomendatsii/
 
Title Особливості навчання фізики в гімназії з урахуванням компенсації освітніх втрат учнів у період воєнного стану: методичні рекомендації
Peculiarities of teaching physics in gymnasiums taking into account the compensation of educational losses of students during the period of martial law: methodical recommendations
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
Ляшенко, О.І.
Головко, Микола Васильович
Крячко, Іван Павлович
 
Subject 004.77 General networking applications and services
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description В методичних рекомендаціях окреслено окреслено особливості навчання фізики в гімназії відповідно до запропонованої авторами Модельної навчальної програми «Фізика. 7–9 клас». Запропоновано шляхи мінімізації освітніх втрат під час організації освітнього процесу у змішаному та дистанційному форматі.
Методичні рекомендації містять методичні поради щодо формування теоретичних понять, розв’язування задач, проведення лабораторних робіт, навчальних демонстрацій, що можна виконати, зокрема, з використанням інтерактивних симуляцій Phet.
Призначено для учнів та вчителів закладів загальної середньої освіти, студентам педагогічних закладів вищої освіти.
In the methodical recommendations, the peculiarities of teaching physics in the gymnasium are outlined in accordance with the Model Curriculum "Physics" proposed by the authors. 7-9 grade". Ways to minimize educational losses during the organization of the educational process in a mixed and distance format are proposed.
Methodological recommendations contain methodological advice on the formation of theoretical concepts, solving problems, conducting laboratory work, educational demonstrations, which can be performed, in particular, using interactive Phet simulations.
Intended for students and teachers of general secondary education institutions, students of pedagogical institutions of higher education.
 
Publisher Видавничий дім «Освіта»
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744042/1/Metod_2023.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>), Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978 <http://orcid.org/0000-0001-6885-5978>), Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) and Крячко, Іван Павлович (orcid.org/0000-0002-3595-5478 <http://orcid.org/0000-0002-3595-5478>) (2024) Peculiarities of teaching physics in gymnasiums taking into account the compensation of educational losses of students during the period of martial law: methodical recommendations [Teaching Resource]