Approaches to inclusive foreign language instruction in higher education
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743982/
https://conferencias.ageditor.ar/index.php/sctconf/article/view/711 10.56294/sctconf2024.711 |
|
Title |
Approaches to inclusive foreign language instruction in higher education
Підходи до інклюзивного навчання іноземних мов у вищій школі |
|
Creator |
Paustovska, Marianna
Lytovchenko, Svitlana Marieiev, Dmytro Bazyliak, Nataliia Mali, Alla |
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Introduction: the rapid development trend in innovative technological solutions significantly impacts societal activities, stimulating global digital transformation processes in the educational environment. Objectives: the article analyses innovative tools within the concept of inclusive technologies for teaching foreign languages in higher education in the digital age. Methods: several general scientific research methods were used to achieve the research objectives, including abstraction, analysis, synthesis, induction, and deduction. Results: attention is focused on exploring the potential of audio-lingual and audiovisual methods, didactic game solutions, case methods, reproductive methods, thematic studies, linguistic and sociocultural, and project methodologies. It has been proven that using digital educational platforms in educational programmes allows teaching foreign languages to be carried out at a high professional level, stimulating aspects of motivation and effectiveness. The study identifies that implementing innovative approaches in inclusive strategies for teaching foreign languages enables students to gain practical skills through active interaction with various non-standard methods and forms of work. Such methods include brainstorming, project work, role-playing, group work, and several others. It has been found that specific innovative approaches, such as random and cross-learning, learning through argumentation, or embodied learning, form a solid practical basis for the successful future application of acquired knowledge. Conclusions: the article proves that innovative methods of teaching foreign languages within the framework of inclusive educational technology programmes have the potential to create an effective learning environment, ensuring a significant improvement in the quality of higher education. Вступ: стрімкий тренд розвитку інноваційних технологічних рішень суттєво впливає на суспільну діяльність, стимулюючи глобальні процеси цифрової трансформації освітнього середовища. Цілі: у статті аналізуються інноваційні інструменти в рамках концепції інклюзивних технологій викладання іноземних мов у вищій освіті в епоху цифрових технологій. Методи: для досягнення поставлених завдань використано декілька загальнонаукових методів дослідження, зокрема абстрагування, аналіз, синтез, індукція та дедукція. Результати: увага зосереджена на вивченні можливостей аудіолінгвальних та аудіовізуальних методів, дидактичних ігрових рішень, кейс-методів, репродуктивних методів, тематичних досліджень, лінгвосоціокультурної та проектної методик. Доведено, що використання цифрових освітніх платформ в освітніх програмах дозволяє проводити викладання іноземних мов на високому професійному рівні, стимулюючи аспекти мотивації та ефективності. У дослідженні встановлено, що реалізація інноваційних підходів в інклюзивних стратегіях навчання іноземних мов дозволяє студентам отримати практичні навички шляхом активної взаємодії з різними нестандартними методами та формами роботи. До таких методів належать мозковий штурм, проектна робота, рольова гра, групова робота та деякі інші. Було встановлено, що конкретні інноваційні підходи, такі як випадкове та перехресне навчання, навчання через аргументацію або втілене навчання, формують міцну практичну основу для успішного майбутнього застосування набутих знань. Висновки: у статті доведено, що інноваційні методи навчання іноземних мов у рамках програм інклюзивних освітніх технологій мають потенціал для створення ефективного навчального середовища, що забезпечує суттєве підвищення якості вищої освіти. |
|
Publisher |
AG Editor
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743982/1/SCTCONF_2024_SinID_711.pdf
- Paustovska, Marianna (orcid.org/0000-0002-1228-2178 <http://orcid.org/0000-0002-1228-2178>), Lytovchenko, Svitlana (orcid.org/0000-0003-0001-4667 <http://orcid.org/0000-0003-0001-4667>), Marieiev, Dmytro (orcid.org/0000-0002-6282-8052 <http://orcid.org/0000-0002-6282-8052>), Bazyliak, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9475-1213 <http://orcid.org/0000-0002-9475-1213>) and Mali, Alla (orcid.org/0000-0003-1240-4902 <http://orcid.org/0000-0003-1240-4902>) (2024) Approaches to inclusive foreign language instruction in higher education Salud, Ciencia y Tecnología - Serie de Conferencias, 3. p. 711. ISSN 2953-4860 10.56294/sctconf2024.711 |
|