Record Details

Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кухарська справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743029/
 
Title Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кухарська справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Model training program «Technologies of labor training: cooking. 5-11 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development
 
Creator Агеєнко, О.М.
Дорошенко, О.М.
Шевченко, Н.П.
Чеботарьова, О. В.
Радченко, О.Б.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
64 Home economics. Domestic science. Housekeeping
 
Description Модельна навчальна програма з трудового навчання для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування професійно-трудової компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної професійно-трудової діяльності. Метою модельної Програми є: створення умов для максимального розвитку і реалізації потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами; розвиток мислення та творчих здібностей, формування трудових умінь і навичок; формування інтересу до певної професії і створення сприятливих умов для професійного самовизначення учнів; розвиток пізнавальних процесів, дрібної та загальної моторики.
Програма також підкреслює важливість засвоєння системи професійно-трудових знань, умінь та навичок, розвитку мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності. Основними принципи включають особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється соціально-трудовій адаптації для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення практичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу.
The model training program on labor training for grades 5-10 of basic secondary education is aimed at the formation of professional and labor competence, the development of the personality of students and preparation for successful professional and labor activities. The purpose of the Model Program is to: create conditions for the maximum development and realization of potential opportunities of children with special educational needs; development of thinking and creative abilities, formation of work skills and abilities; formation of interest in a certain profession and creation of favorable conditions for students' professional self-determination; development of cognitive processes, fine and general motor skills.
The program also emphasizes the importance of mastering the system of professional and labor knowledge, abilities and skills, development of thinking, communication and interaction skills, as well as correction of cognitive activity. The main principles include person-oriented, activity, competence and communicative approaches. Special attention is paid to social and labor adaptation for students with intellectual disabilities, providing an individual approach and special pedagogical guidance. Training is based on a corrective and developmental orientation, a differentiated approach. The program emphasizes the importance of constant repetition and consolidation of practical knowledge for effective assimilation of educational material.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743029/1/7.%20%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%9A%D1%83%D1%85%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0_5_11_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8_.pdf
- Агеєнко, О.М. (orcid.org/0009-0000-2014-494X <http://orcid.org/0009-0000-2014-494X>), Дорошенко, О.М. (orcid.org/0009-0001-3542-8838 <http://orcid.org/0009-0001-3542-8838>), Шевченко, Н.П. (orcid.org/0009-0004-1755-7371 <http://orcid.org/0009-0004-1755-7371>), Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>) and Радченко, О.Б. (orcid.org/0009-0004-1769-6320 <http://orcid.org/0009-0004-1769-6320>) (2024) Model training program «Technologies of labor training: cooking. 5-11 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development [Teaching Resource]