Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743028/
|
|
Title |
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Model curriculum «Ukrainian language. Grades 5-10» for special general secondary education institutions for children with intellectual disabilities |
|
Creator |
Шепічак, О.О.
Блеч, Г. О. Чеботарьова, О. В. |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Модельна навчальна програма з української мови для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної освітньої і соціально-комунікативної діяльності. У програмі підкреслено важливість реалізації основної мети - формування в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку основних ключових компетентностей, серед яких: вільне володіння державною мовою, достатній рівень спілкування в різних життєвих ситуаціях, виховання національно свідомої, духовно багатої мовної особистості, яка буде володіти необхідною системою лінгвістичних знань, умінь та навичок, які зможе практично застосовувати у подальшому самостійному дорослому житті. Програма також підкреслює важливість засвоєння системи знань, розвитку мовлення, мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності. Основними принципи включають особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється адаптації навчання для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення лінгвістичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу. The model curriculum of the Ukrainian language for grades 5-10 of basic secondary education is aimed at forming communicative, linguistic, sociocultural competence, development of students' personalities and preparation for successful educational and social-communicative activities. The program emphasizes the importance of the realization of the main goal - the formation of students with intellectual disabilities in the main key competencies, including: fluency in the state language, a sufficient level of communication in various life situations, education of a nationally conscious, spiritually rich language personality, who will possess the necessary system of linguistic skills knowledge, abilities and skills that can be practically applied in further independent adult life. The program also emphasizes the importance of mastering the knowledge system, development of speech, thinking, communication and interaction skills, as well as correction of cognitive activity. The main principles include person-oriented, activity, competence and communicative approaches. Special attention is paid to the adaptation of learning for students with intellectual disabilities, providing an individual approach and special pedagogical guidance. Training is based on a corrective and developmental orientation, a differentiated approach. The program emphasizes the importance of constant repetition and consolidation of linguistic knowledge for effective assimilation of educational material. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743028/1/4.%20%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_5_10_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D0%A3%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%90%20%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%90_.pdf
- Шепічак, О.О. (orcid.org/0009-0000-7558-1661 <http://orcid.org/0009-0000-7558-1661>), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>) and Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>) (2024) Model curriculum «Ukrainian language. Grades 5-10» for special general secondary education institutions for children with intellectual disabilities [Teaching Resource] |
|