Record Details

Аналітичні матеріали з питань використання імерсивних технологій у закладах загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743838/
10.33407/lib.NAES.id/eprint/743838
 
Title Аналітичні матеріали з питань використання імерсивних технологій у закладах загальної середньої освіти
Analytical materials on the use of immersive technologies in secondary education institutions
 
Creator Буров, О.Ю.
Литвинова, С.Г.
Носенко, Ю.Г.
Сухіх, А.С.
 
Subject 004.738 Network interconnection. Internetworking
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description В аналітичних матеріалах проаналізовано стан використання імерсивних технологій у закордонному просторі (науковий інтерес закордонних дослідників до проблеми, динаміка ринку імерсивних технологій в освіті у світовому контексті). Запропоновано аналіз стану використання імерсивних технологій у загальній середній освіті України (актуальні імерсивні розробки, освітня діяльність ЮНІСЕФ і українських освітніх хабів, культурно-просвітницька діяльність з імерсивними технологіями), наведено результати опитування вчителів України щодо використання імерсивних технологій в освітній діяльності. Визначено виклики, тенденції і перспективи впровадження імерсивних технологій у закладах загальної середньої освіти. Представлені матеріали можуть бути використані вченими, аспірантами, докторантами, науково-педагогічними та педагогічними працівникам, вчителями закладів загальної середньої освіти.
The analytical materials analyze the state of use of immersive technologies in international space (scientific interest of foreign researchers in the problem, dynamics of the market of immersive technologies in education in the global context). An analysis of the state of use of immersive technologies in general secondary education of Ukraine is proposed (current immersive developments, educational activities of UNICEF and Ukrainian educational hubs, cultural and educational activities with immersive technologies), the results of a survey of Ukrainian teachers on the use of immersive technologies in educational activities are presented. Challenges, trends and prospects for the implementation of immersive technologies in general secondary education institutions are identified. The presented materials can be used by scientists, postgraduate students, doctoral students, lecturers, researchers, teachers of general secondary education institutions.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2024
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743838/1/%D0%90%D0%9D%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%98%20%28%D0%9F%D0%A0%D0%95%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%9D%D0%A2%29.pdf
Буров, О.Ю. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>), Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>), Носенко, Ю.Г. (orcid.org/0000-0002-9149-8208 <http://orcid.org/0000-0002-9149-8208>) and Сухіх, А.С. (orcid.org/0000-0001-8186-1715 <http://orcid.org/0000-0001-8186-1715>) (2024) Analytical materials on the use of immersive technologies in secondary education institutions . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-8330-29-3
10.33407/lib.NAES.id/eprint/743838