GETTING SUPPORT FROM MICROSOFT COPILOT IN LESSON PLAN PREPARATION: PRE-SERVICE TEACHERS’ EXPERIENCES AND OPINIONS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
GETTING SUPPORT FROM MICROSOFT COPILOT IN LESSON PLAN PREPARATION: PRE-SERVICE TEACHERS’ EXPERIENCES AND OPINIONS
ПІДТРИМКА MICROSOFT COPILOT У ПІДГОТОВЦІ ПЛАНІВ УРОКІВ: ДОСВІД ТА СТАВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ |
|
Creator |
Özdemir, Serpil
Оздемір, Серпіль |
|
Subject |
Lesson plan
Microsoft Copilot pre-service teachers’ opinions case study план уроку Microsoft Copilot ставлення майбутніх учителів тематичне дослідження |
|
Description |
A lesson plan is an action plan that shows how to achieve the objectives of a lesson step by step in a certain period of time in the teaching of a subject. Lesson planning is one of the important elements of teacher education. However, research shows that pre-service teachers have problems in lesson planning. Artificial intelligence can produce solutions to the problems experienced by pre-service teachers. For this purpose, pre-service teachers need to be able to use this tool effectively, recognize its possibilities and limitations, and approach it with a critical perspective. The purpose of this research is to determine what support Microsoft Copilot offers to pre-service teachers in preparing lesson plans for reading education in Turkish lessons and how they evaluate this support. The method of the research is case study. The study group consists of 24 students. The data were collected through reflective diaries, lesson plans, and interviews. Descriptive and content analysis were applied to the data. As a result of the research, it was determined that teacher candidates sought support for every stage of the course. Both positive and negative opinions emerged in the same codes regarding the support offered by Copilot. Accessing the source sites, activity ideas, overall plan, and images are the codes where positive opinions are concentrated, while text creation, subject area knowledge, and question/rubric preparation are the codes where negative opinions are concentrated. Participants stated that attention should be paid to the accuracy and adequacy of the content and the accuracy of the questions and to give sufficient detail when requesting information. These results show that Copilot should be improved in terms of Turkish. However, the results also suggest that AI tools should be included in teacher education despite their limitations. Pre-service teachers evaluate the outcomes of the program with their prior knowledge. This approach is important for the development of pedagogical content knowledge and better lesson planning.
План уроку – це план дій, який показує, як крок за кроком досягти цілей уроку за певний проміжок часу при викладанні предмета. Планування уроку є одним з важливих елементів педагогічної освіти. Однак дослідження показують, що вчителі-початківці мають проблеми з плануванням уроків. Штучний інтелект може запропонувати рішення проблем, з якими стикаються вчителі-початківці. Для цього вчителі повинні вміти ефективно використовувати цей інструмент, критично підходити до його використання, усвідомлювати його можливості та обмеження. Мета цього дослідження – визначити, яку підтримку Microsoft Copilot пропонує вчителям-початківцям у підготовці планів уроків для навчання читання на уроках турецької мови і як вони оцінюють цю підтримку. Метод дослідження – кейс-стаді. Дослідницька група складалась із 24 студентів. Дані були зібрані за допомогою щоденників рефлексії, планів уроків та інтерв’ю. До даних було застосовано описовий та контент-аналіз. У результаті дослідження було визначено, що кандидати на посаду вчителя шукали підтримки на кожному етапі курсу. В одних і тих самих кодах з’явились як позитивні, так і негативні відгуки про підтримку, яку пропонував «Copilot». Доступ до сайтів-джерел, ідеї для занять, загальний план та зображення – це ті коди, де сконцентровані позитивні відгуки, тоді як створення тексту, знання предметної області та підготовка запитань/рубрик – це ті коди, де сконцентровані негативні відгуки. Учасники зазначили, що слід звернути увагу на точність і адекватність змісту та точність запитань, а також надавати достатню кількість деталей при запиті інформації. Ці результати показують, що «Copilot» потребує вдосконалення для турецької мови. Однак результати також свідчать про те, що інструменти штучного інтелекту мають бути додані до програми підготовки вчителів, незважаючи на їхні обмеження. Учителі-практики оцінюють результати програми, спираючись на свої попередні знання. Такий підхід є важливим для розвитку знань педагогічного змісту та кращого планування уроків. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2024-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5859
10.33407/itlt.v104i6.5859 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 104 No. 6 (2024): ; 180-196
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 104 № 6 (2024): ; 180-196 2076-8184 10.33407/itlt.v104i6 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5859/2302
|
|
Rights |
Copyright (c) 2024 Serpil Özdemir
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|