EVALUATION OF AN INDUCTIVE STRATEGY OF TEACHING MUSIC AND PROGRAMMING TO PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EVALUATION OF AN INDUCTIVE STRATEGY OF TEACHING MUSIC AND PROGRAMMING TO PRIMARY SCHOOL STUDENTS
ОЦІНЮВАННЯ ІНДУКТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ НАВЧАННЯ МУЗИКИ ТА ПРОГРАМУВАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ |
|
Creator |
Bănuț, Marius
Albulescu, Ion Бенуц, Маріус Албулеску, Іон |
|
Subject |
inductive teaching strategy
inductive learning digital instruction Sonic Pi musical education індуктивна стратегія викладання індуктивне навчання цифрова інструкція Sonic Pi музична освіта |
|
Description |
The traditional teaching strategies have deductive characteristics, while the modern ones have inductive characteristics. But inductive teaching strategies are not always appreciated or recommended in any educational context. Therefore, the present study aimed to design an instructional setting according to the principles of an inductive strategy for teaching content that integrates music with computer programming, and to monitor the effects of teaching, on a long term, on three consecutive generations of fourth-grade students, measuring learning acquisitions through a Learning Achievement Test. In this framework, the students assimilated notions of music notation and formed concepts specific to music education starting from practical exercise, generating sounds electronically using programming languages and the Sonic Pi application, improvising melodies to learn through discovery the variability of sound parameters and reproducing songs from the children's universe, starting from their musical sheets and solving problems of fitting the qualities of sounds into a series of musical notation elements, based on the audio feedback obtained. The analysis of the effects of teaching and the concepts formed in students in the sphere of music education was carried out by measuring the relative state of learning acquisition at the end of the digital instruction based on an inductive teaching strategy, with reference to a fixed criterion: the 25th percentile. Thus, it was found that the percentage of results exceeding the 25th percentile, i.e. 75% of the sample of participants, produced variability at the upper limit of the scoring system. The context of the development of certain transferable computational thinking skills supported learning objectives in the sphere of programming and music composing, and the good results of the students show a concrete performance, and this performance, if considered in proportion to the effort put in, which was a play, a play of music making, i.e. a low effort, can be translated into a good performance and this can be attributed to the inductive teaching strategy.
Традиційні стратегії викладання мають дедуктивні характеристики, тоді як сучасні – індуктивні. Але індуктивні стратегії викладання не завжди оцінюються або рекомендуються в будь-якому освітньому контексті. Тому метою цього дослідження було розробити навчальне середовище відповідно до принципів індуктивної стратегії викладання, що поєднує музику з комп'ютерним програмуванням, і відстежити наслідки викладання в довгостроковій перспективі для трьох послідовних поколінь учнів четвертих класів, вимірюючи навчальні досягнення за допомогою тесту навчальних досягнень. У цьому контексті студенти засвоювали поняття нотної грамоти та формували поняття, специфічні для музичної освіти, починаючи з практичних вправ, генеруючи звуки в електронному вигляді за допомогою мов програмування та додатка Sonic Pi, імпровізуючи мелодії для навчання через відкриття варіативності звукових параметрів та відтворюючи пісні з дитячого всесвіту, відштовхуючись від своїх нотних аркушів та вирішуючи проблеми вписування якостей звуків у серію елементів нотної грамоти, спираючись на отриманий звуковий зворотній зв'язок. Аналіз ефектів навчання та сформованих у студентів понять у сфері музичної освіти здійснювався шляхом вимірювання відносного стану засвоєння навчального матеріалу наприкінці цифрової інструкції, заснованої на індуктивній стратегії навчання, з посиланням на фіксований критерій: 25-й процентиль. У такий спосіб було виявлено, що відсоток результатів, які перевищують 25-й процентиль, тобто 75% вибірки учасників, спричинив варіативність на верхній межі системи оцінювання. Контекст розвитку певних навичок комп'ютерного мислення, що переносяться, підтримував навчальні цілі у сфері програмування та написання музики, а хороші результати учнів показують конкретні результати, і ці результати, якщо розглядати їх пропорційно докладеним зусиллям, а це була гра, гра у створення музики, тобто незначні зусилля, можуть привести до хороших результатів, що може відповідати індуктивній стратегії навчання. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2024-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5813
10.33407/itlt.v104i6.5813 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 104 No. 6 (2024): ; 67-80
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 104 № 6 (2024): ; 67-80 2076-8184 10.33407/itlt.v104i6 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5813/2295
|
|
Rights |
Copyright (c) 2024 Marius Bănuț, Ion Albulescu
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|