Інтеграційна політика Єропейського Союзу у сфері освіти та виховання дітей раннього віку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743887/
10.52058/2786-4952-2024-12(46)-267-278 |
|
Title |
Інтеграційна політика Єропейського Союзу у сфері освіти та виховання дітей раннього віку
European Union integration policy in the field of early childhood education and care |
|
Creator |
Джурило, Аліна Петрівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкрито суть інтеграції та інтеграційних процесів на перехідних етапах між рівнями освіти, а саме ранньою освітою і початковою шкільною ланкою, а також охарактеризувати особливості інтеграційної політики Європейського Союзу (ЄС) у сфері освіти і виховання дітей раннього шкільного віку. Відповідно до поставленої мети було здійснено детальний аналіз останніх досліджень і публікацій український та закордонних учених з проблем освітньої інтеграції. Встановлено, що до ключових напрямів досліджень інтеграційних процесів в освіті можна віднести інклюзивну освіту, міжпредметну інтеграцію, інтеграційні процеси на різних рівнях освіти, інтеграцію мігрантів, глобальну та міжкультурну інтеграцію. Проаналізовано ключові поняття дослідження, а саме: «інтеграція», «освітня інтеграція», та встановлено, інтеграція трактується як процес об’єднання різних частин або елементів в єдину систему, що працює як ціле, для покращення функціональності, ефективності або розвитку системи чи структури, а освітня інтеграція визначається як процес об’єднання різних компонентів освітньої системи, включаючи зміст навчання, методи викладання, рівні освіти, культурні та соціальні аспекти, з метою створення єдиного, цілісного освітнього середо-вища, що спрямована на забезпечення безперервності, цілісності та доступності навчального процесу для всіх учасників освітнього процесу. Аналіз освітньої політики ЄС дозволив визначити цілі освітньої інтеграції, що полягають у створенні цілісної, доступної, інклюзивної та ефективної системи навчання, яка забезпечує гармонійний розвиток особистості, взаємозв’язок між різними рівнями освіти та адаптацію до сучасних соціальних і економічних викликів. Окрім цього охарактеризовано сім ключових моделей освітньої інтеграції. Зроблено висновок щодо ефективності інтеграційна політика ЄС у сфері освіти та виховання дітей раннього віку.
The article reveals the essence of integration and integration processes at the transitional stages between the levels of education, namely early childhood education and care and primary school, and characterizes the peculiarities of the European Union (EU) integration policy in the field of education and upbringing of children of early school age. In accordance with this goal, a detailed analysis of the latest research and publications of Ukrainian and foreign scholars on the problems of educational integration was carried out. It has been established that the key areas of research on integration processes in education include inclusive education, interdisciplinary integration, integration processes at different levels of education, integration of migrants, global and intercultural integration. The key concepts of the study are analyzed, namely: “integration”, ‘educational integration’, and it is established that integration is interpreted as the process of combining different parts or elements into a single system that works as a whole to improve the functionality, efficiency or development of a system or structure, and educational integration is defined as the process of combining different components of the educational system, including learning content, teaching methods, levels of education, cultural and social aspects, in order to create a single, holistic educational environment aimed at ensuring continuity, integrity and access. The analysis of the EU education policy allowed us to define the goals of educational integration, which are to create a holistic, accessible, inclusive and effective education system that ensures harmonious personal development, interconnection between different levels of education and adaptation to modern social and economic challenges. In addition, seven key models of educational integration are characterized. The author concludes that the EU integration policy in the field of early childhood education and care is effective. |
|
Publisher |
Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743887/1/%D0%94%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%BE_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_12_46_2024.pdf
- Джурило, Аліна Петрівна (orcid.org/0000-0002-5129-6724 <http://orcid.org/0000-0002-5129-6724>) (2024) European Union integration policy in the field of early childhood education and care «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія« Медицина»)», 12 (46). pp. 267-278. ISSN 2786-4952 10.52058/2786-4952-2024-12(46)-267-278 |
|