Record Details

Особливості реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів під час навчання в умовах воєнного стану : методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743862/
https://iod.gov.ua/content/docs/documentspdf/197/osoblivosti-realizacii-_.pdf
 
Title Особливості реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів під час навчання в умовах воєнного стану : методичні рекомендації
Peculiarities of the realization of the personal potential of gifted students during education in the conditions of martial law : methodical recommendations
 
Creator Андросович, Ксенія Анатоліївна
Ткаченко, Л.І.
Міленіна, М.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У методичних рекомендаціях представлено заходи для реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів в умовах воєнного стану. Висвітлено особливості розвитку лідерського потенціалу обдарованих учнів та представлено технології розвитку інтелектуально-дослідницького і морально-духовного потенціалу обдарованої особистості в рамках проєктів, реалізованих під час широкомасштабного вторгнення РФ на територію України. Запропоновано та описано методи логотерапії при роботі з учнями для стабілізації психоемоційного стану та профілактики розладів невротичного та психотичного спектрів.
Методичні рекомендації адресовано практичним психологам, педагогам, працівникам освітніх закладів, які працюють з обдарованими дітьми й учнівською молоддю, а також науковим працівникам, аспірантам, студентам, викладачам психолого-педагогічних дисциплін.
The methodical recommendations present measures to realize the personal potential of gifted students in the conditions of martial law. Features of the development of the leadership potential of gifted students are highlighted and technologies for the development of the intellectual-research and moral-spiritual potential of a gifted individual within the framework of projects implemented during the large-scale invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine are presented. In addition, authors propose logotherapeutical methods to stabilize the psycho-emotional state and prevent disorders of the neurotic and psychotic spectrums.
Methodical recommendations are addressed to practical psychologists, teachers, employees of educational institutions who work with gifted children and student youth, as well as to researchers, graduate students, students, teachers of psychological and pedagogical disciplines.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format image
text
 
Language uk
uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743862/1/%D0%9E%D0%B1%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86.pdf
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743862/6/Osoblyvosti%20realizacii%20osobystistogo%20potencialu_2023.pdf
- Андросович, Ксенія Анатоліївна (orcid.org/0000-0002-4121-270X <http://orcid.org/0000-0002-4121-270X>), Ткаченко, Л.І. (orcid.org/0000-0002-2303-1147 <http://orcid.org/0000-0002-2303-1147>) and Міленіна, М.М. (orcid.org/0000-0002-7320-3453 <http://orcid.org/0000-0002-7320-3453>) (2023) Peculiarities of the realization of the personal potential of gifted students during education in the conditions of martial law : methodical recommendations [Teaching Resource]