Куратор академічної групи як ключовий суб’єкт виховної системи ВТНЗ
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743830/
|
|
Title |
Куратор академічної групи як ключовий суб’єкт виховної системи ВТНЗ
Academic group supervisor as a key subject of the educational system of higher education institutions |
|
Creator |
Лучанінова, Ольга Петрівна
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
У статті розглядається діяльність кукратор академічної групи як ключовий суб'єкта виховної системи Вищого технічного навчального закладу; розглядається необхідність перегляду обов'язків кеуратора академічної групи технічного вишу. Наголошено, що куратор сьогодня є ключовою фігурою суб'єкт-суб'єктних стосунків зі студентом у навчально-виховному процесі, тому що може виконувати функції фасилітатора, координатора навчально-виховних дій студента, здійснювати духовно-культурний супровід становлення його як особистості.
The article examines the activities of the academic group supervisor as a key subject of the educational system of a higher technical educational institution; the necessity of revising the duties of the academic group supervisor of a technical university is considered. It is emphasized that the curator today is a key figure in subject-subject relations with the student in the educational process, because he can act as a facilitator, coordinator of the student's educational activities, provide spiritual and cultural support for the formation of his personality. |
|
Publisher |
Вид-во СНУ ім В. Даля
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743830/1/domtp_2017_1_15.pdf
- Лучанінова, Ольга Петрівна (orcid.org/0009-0005-2205-547X <http://orcid.org/0009-0005-2205-547X>) (2017) Academic group supervisor as a key subject of the educational system of higher education institutions Personal spirituality: methodology, theory and practice, 1 (76). pp. 120-132. |
|