Моніторинг якості змішаного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти: методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743716/
|
|
Title |
Моніторинг якості змішаного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти: методичні рекомендації
Monitoring the quality of blended learning in vocational (vocational and technical) education institutions: methodological recommendations |
|
Creator |
Кручек, Вікторія Аркадіївна
Єршова, Ольга Леонідівна Майборода, Людмила Анатоліївна Субіна, Оксана Шусть, Василь Володимирович |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У методичних рекомендаціях висвітлені питання актуальності, основних понять, суті, етапів та особливостей моніторингу якості змішаного навчання, принципи та умови його організації в системі професійної освіти, обґрунтовані цілі та завдання моніторингу якості освіти в умовах змішаного навчання. Представлено перелік рівнів, об’єктів та суб’єктів моніторингу. До структури методичних рекомендацій також включені розділи, присвячені опису критеріїв, методів та засобів оцінювання якості освіти, рекомендаціям щодо підготовки та проведення процедури моніторингу якості освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти в умовах змішаного навчання. Методичні рекомендації адресовано керівникам і педагогам професійної освіти, аспірантам і докторантам, методистам науково (навчально)-методичних центрів професійно-технічної освіти. The methodological recommendations highlight the issues of relevance, basic concepts, essence, stages and features of monitoring the quality of blended learning, the principles and conditions of its organization in the vocational education system, substantiated goals and objectives of monitoring the quality of education in blended learning. A list of levels, objects and subjects of monitoring is presented. The structure of the methodological recommendations also includes sections devoted to the description of criteria, methods and means of assessing the quality of education, recommendations for the preparation and implementation of the procedure for monitoring the quality of the educational process in institutions of vocational (vocational) education in blended learning. The methodological recommendations are addressed to heads and teachers of vocational education, postgraduate and doctoral students, methodologists of scientific (educational) and methodological centers of vocational education. |
|
Publisher |
Ін-т проф. освіти НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743716/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82.%D1%80%D0%B5%D0%BA.%20%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D1%96%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B3%20%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B7%D0%BC.%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87.%20v2.pdf
- Кручек, Вікторія Аркадіївна (orcid.org/0000-0002-8252-6844 <http://orcid.org/0000-0002-8252-6844>), Єршова, Ольга Леонідівна (orcid.org/0000-0002-3801-9730 <http://orcid.org/0000-0002-3801-9730>), Майборода, Людмила Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-4869-7786 <http://orcid.org/0000-0003-4869-7786>), Субіна, Оксана (orcid.org/0000-0001-8167-539X <http://orcid.org/0000-0001-8167-539X>) and Шусть, Василь Володимирович (orcid.org/0000-0002-0094-1121 <http://orcid.org/0000-0002-0094-1121>) (2024) Monitoring the quality of blended learning in vocational (vocational and technical) education institutions: methodological recommendations [Teaching Resource] (Unpublished) |
|