Формування технологічної культури майбутніх фахівців інклюзивних навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743686/
|
|
Title |
Формування технологічної культури майбутніх фахівців інклюзивних навчальних закладів
Formation of technological culture of future specialists of inclusive educational institutions |
|
Creator |
Данілавічютє, Е.А.
Нагорна, Олена Василівна |
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У монографії висвітлено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми формування технологічної культури майбутніх фахівців закладів з інклюзивним навчанням. Здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної психолого-педагогічної літератури, який дав змогу дослідити феномен «технологічна культура», сформулювати ключову дефініцію дослідження «автентична модель інклюзії», обґрунтувати і репрезентувати зміст конструкту «технологічна культура майбутніх фахівців як автентичних моделей інклюзії», розробити концептуально-прогностичну модель формування технологічної культури означених фахівців. У монографії теоретично обґрунтовано й розроблено методику вивчення стану сформованості технологічної культури майбутніх фахівців закладів з інклюзивним навчанням як автентичних моделей інклюзії, виокремлено основні критерії оцінювання якості технологічної культури, виявлено особливості, визначено рівні розвитку компонентів технологічної культури, підтверджено достовірність статистичною обробкою даних констатувального експерименту за t-критерієм Ст’юдента. Встановлено взаємозв’язок компонентів готовності виявляти культурнотвірну активність, значущість якого перевірено за допомогою лінійного кореляційного аналізу Пірсона. На основі отриманих даних розроблено методику формування технологічної культури означених фахівців, ефективність якої підтверджено аналогічними методами статистичної обробки та репрезентовано в алгоритмічно-інформаційній моделі формувального експерименту. The monograph highlights the results of a theoretical and experimental study of the problem of forming the technological culture of future specialists of institutions with inclusive education. An analysis of domestic and foreign psychological and pedagogical literature was carried out, which made it possible to study the phenomenon of ‘technological culture’, to formulate the key definition of the study ‘authentic model of inclusion’, to substantiate and represent the content of the construct ‘technological culture of future specialists as authentic models of inclusion’, to develop a conceptual and prognostic model of the formation of technological culture of these specialists. The monograph theoretically substantiates and develops a methodology for studying the state of formation of the technological culture of future specialists of institutions with inclusive education as authentic models of inclusion, identifies the main criteria for assessing the quality of technological culture, identifies the features, determines the levels of development of the components of technological culture, confirms the reliability of the statistical processing of the data of the ascertaining experiment by the Student's t-test. The interrelation of the components of readiness to show cultural activity has been established, the significance of which has been tested using Pearson's linear correlation analysis. On the basis of the obtained data, a methodology for the formation of technological culture of these specialists has been developed, the effectiveness of which has been confirmed by similar methods of statistical processing and is represented in the algorithmic-information model of the formative experiment. |
|
Publisher |
Середняк Т. К.
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Monograph
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743686/1/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf
- Данілавічютє, Е.А. (orcid.org/0000-0003-3911-7612 <http://orcid.org/0000-0003-3911-7612>) and Нагорна, Олена Василівна (orcid.org/0000-0002-8045-1260 <http://orcid.org/0000-0002-8045-1260>) (2023) Formation of technological culture of future specialists of inclusive educational institutions Project Report. Середняк Т. К., м. Дніпро, Україна. |
|