Record Details

Cоціально-педагогічні технології, спрямовані на розвиток виховного потенціалу сучасних батьків

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743651/
http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/302
10.32782/apv/2021.5.14
 
Title Cоціально-педагогічні технології, спрямовані на розвиток виховного потенціалу сучасних батьків
Social and pedagogical technologies aimed at development of educational potential of modern parents
 
Creator Гончар, Л.В.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description У статті розглянуто і проаналізовано низку сучасних соціально-педагогічних технологій, спрямованих на розвиток виховного потенціалу батьків, таких як: тренінгові програми для батьків на базі «Центру психологічної реабілітації населення» (Акименко), модель навчальної взаємодії учителя із сім’єю школяра у процесі формування педагогічної культури батьків (Цуркан), технологія формування усвідомленого батьківства у груповій взаємодії (Тюптя, Лук’яненко,), технологія соціально-педагогічної підтримки сім’ї і сімейного виховання (Т. Алєксєєнко), «Просвіта для батьків із числа внутрішньо переміщених осіб» (Трубавіна), модель партнерських відносин навчального закладу із сім’єю (Оржеховська, Кириченко, Ковганич). Змістово-методичне наповнення цих технологій охоплює різні форми роботи з батьками, такі як різноманітні методичні прийоми та техніки, які дають змогу впливати на емоційний, когнітивний, поведінковий компоненти батьківського ставлення (інтерактивна лекція, відеолекторій; круглий стіл, тренінг, семінар, майстер-клас, практикум, презентація, інформаційний дискурс, виїзне заняття, заняття із залученням фахівців, день відкритих дверей, екскурсія, батьківська парта, консультативні пункти, електронне листування тощо). Тренінгові технології впроваджуються завдяки принципам комплексності, добровільності, педагогічного оптимізму, врахування взаємозв’язку усвідомлюваних і неусвідомлюваних мотивів поведінки у кожного члена сім’ї, а їх ефективність досягається за рахунок поглиблення пізнання батьками самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки у певних соціальних ситуаціях; вивчення світу дитинства як такого, поглибленого пізнання своєї дитини, її вчинків, емоцій, думок, а також на підставі знаходження оптимальних шляхів спілкування з дитиною, пошуку та використання адекватних методів виховання і розвитку дитини на основі її повного прийняття.
The article considers and analyzes a number of modern social and pedagogical technologies aimed at the development of educational potential of parents, namely: "Training programs for parents on the basis of the" Center for psychological rehabilitation of the population " (Akimenko), a model of teacher's educational interaction with the pupil's family in the process of forming the pedagogical culture of parents (Tsurkan), Technology of formation of conscious parenthood in group interaction (Tyuptya, Lukyanenko,), Technology of social and pedagogical support of family and family education (T.Alekseenko), "Education for parents from internally displaced persons" (Trubavina), model of partnerships of the educational institution with the family (Orzhehovska, Kirichenko, Kovganych). The semantical and methodological content of these technologies embraces the different forms of work with parents, namely: various methodological techniques and techniques that allow to influence the emotional, cognitive, behavioral components of parental attitudes (interactive lecture, video lecture; round table, training, seminar, master class, workshop, presentation, information discourse, outing, training with the involvement of specialists, open day, excursion, parental desk, advisory points, electronic correspondence, etc.). Training technologies are implemented due to the principles of complexity, voluntary, pedagogical optimism, taking into account the interrelation of conscious and unconscious behavioral motives of each family member, and their effectiveness is achieved by deepening the cognition of the parents themselves, their psychological characteristics, awareness of their actions and thoughts, strengthening the positive qualities of the individual, acquiring skills of adequate behavior in certain social situations; studying the world of childhood as such, in-depth knowledge of your child, his actions, emotions, thoughts, as well as on the basis of finding the best ways to communicate with the child, finding and using adequate methods of education and development of the child on the basis of its complete acceptance.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743651/1/%D0%9B.%D0%92.%20%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%20C%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%2C%20%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%83%20%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B1%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B2%20.pdf
- Гончар, Л.В. (orcid.org/0000-0002-9761-9031 <http://orcid.org/0000-0002-9761-9031>) (2021) Social and pedagogical technologies aimed at development of educational potential of modern parents Acta Paedagogica Volynienses, 5. pp. 93-98. ISSN 2786-4693
10.32782/apv/2021.5.14