Психологічна готовність вчителя Нової української школи до творчої професійної діяльності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743567/
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/APSE/article/view/17734 10.18372/2786-5487.1.17734 |
|
Title |
Психологічна готовність вчителя Нової української школи до творчої професійної діяльності
Psychological readiness of teacher of New Ukrainian School is to creative professional activity |
|
Creator |
Павлик, Н.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Статтю присвячено аналізу проблеми психологічної готовності сучасного вчителя до професійної діяльності в умовах Нової української школи. Автором детально проаналізовано психолого-педагогічні функції та особистісні якості педагога Нової Української школи, визначено структуру та систему критеріїв психологічної готовності вчителя до творчої професійної педагогічної діяльності. У статті представлено авторську двох-вимірну структуру психологічної готовності вчителя Нової Української школи, яка має особистісний та професійний виміри. Структура психологічної готовності педагога містить мотиваційний, креативно-когнітивний, моральнокомунікативний та емоційно-вольовий (поведінковий) компоненти. Кожний з цих компонентів має певне змістове наповнення (сукупність окремих якостей) і може мати різну ступінь сформованості. До складу критеріїв психологічної готовності педагога Нової української школи належать наступні: духовносоціальна спрямованість особистості, педагогічна потреба, мотиваційнотворча активність, інтерес до організації групової роботи, педагогічно-виховна компетентність, педагогічно-когнітивні здібності, креативність, конструктивна ініціатива, моральні ставлення до учнів, культура педагогічного спілкування, психологічна компетентність, гармонійність соціальних взаємостосунків, гармонійність поведінки, педагогічне самовладання особистості, здатність до режисури навчальним процесом, ефективність рефлексивного керівництва. Цінним внеском автора є результати дослідження за інноваційною авторською психодіагностичною методикою стану психологічної готовності до творчої професійної діяльності сучасних вчителів Нової української школи. The article is devoted to the analysis of the problem of the modern teacher's psychological readiness for professional activity in the conditions of the New Ukrainian School. The author analyzed the psychological and pedagogical functions and personal qualities of the teacher of the New Ukrainian School, defined the structure and system of criteria for the teacher's psychological readiness for creative professional and pedagogical activity. The article presents the author's two-dimensional structure of the psychological readiness of the teacher of the New Ukrainian School, which has personal and professional dimensions. Тhe structure of the teacher's psychological readiness contains а motivational, а creative-cognitive, а moral-communicative and аn emotional-volitional (behavioral) components. Each of these components has a certain content (a set of individual qualities). The criteria for the psychological readiness of a teacher of the New Ukrainian School include: spiritual and social orientation of the personality, pedagogical need, motivational and creative activity, interest to organizing group work, pedagogical and educational competence, pedagogical and cognitive abilities, constructive initiative, moral attitudes towards pupils, culture of pedagogical communication, psychological competence, harmony of social relationships, harmony of behavior, pedagogical self-control, ability to direct the educational process, effectiveness of reflective leadership. The author's valuable contribution is the results of research the state of psychological readiness for creative professional activity of modern teachers of the New Ukrainian School, which based on the author's innovative psychodiagnostic method. |
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743567/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9D%D0%90%D0%A3%202023.pdf
- Павлик, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5828-606X <http://orcid.org/0000-0002-5828-606X>) (2023) Psychological readiness of teacher of New Ukrainian School is to creative professional activity Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – до університетська підготовка – заклад вищої освіти (3). pp. 503-514. ISSN 2786-5487 10.18372/2786-5487.1.17734 |
|